18 augusti 2015

Besök på BB.

Med ett par veckor kvar tills vi hälsar en ny familjemedlem välkommen(helt galet!!), så besökte Ken och jag i fredags BB-avdelningen vid Granbury Medical Center.

Vi fick en guidad tur av en jättego sköterska som visade oss förlossningsrum samt familjerum dit man blir flyttat efter förlossning, om allt gått bra. Det är ett väldigt litet sjukhus, men det fanns bra resurser utifall det skulle behövas. Vi kunde ställa frågor och få svar på våra funderingar samt att sköterskan också gav oss lite tips på vad vi skulle ha med oss. 

Vi registrerade oss också, så vi slipper allt sånt när det blir dags plus att vi hann prata lite om smärtlindring. Jag är fortfarande i valet och kvalet angående det ämnet, men blev lugnare när hon sa att jag kan bestämma där och då, beroende hur situationen ser ut. Ingen ide att planera för mycket i förväg..ibland går det inte som man tänkt.

Det var en väldigt nyttig upplevelse och jag tror att både Ken och jag kände oss mer lugna, när vi åkte därifrån.

2 kommentarer:

  1. Nar man gar pa guidad tur sa kanns det sa himla nara :)
    Vi registrerade oss ocksa nar vi gjorde turen. Om man kommer in pa sjukhuset for false labor sa maste man omregistrera sig. Vet inte om det ar samma for er?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör det och det var en väldigt nyttigt och lärorik tur! Jag vet inte om man måste omregistrera sig här eller inte..

      Radera

Skriv gärna några rader! :)