24 juni 2014

Oväder över Fort Worth.

Det råder stor brist på regn i Texas över lag, men idag tror jag vi fick så att det räcker ett tag...

Det började i eftermiddags runt 16-tiden med att molnen började hopa sig och inom loppet av någon kvart, så var det nästintill svart på himlen.

Åska, blixtar, vindbyar, på vissa platser hagel och störtregn följde och med det även alla varningar på mobilen.

Min hemresa från jobbet tog lite över en timma idag, då trafikljus var utslagna och på vissa vägar även översvämning och oframkomlighet.



4 kommentarer:

  1. ALLT är större i USA, även vädret. Det kan verkligen bli dramatiskt väder här, och det finns alla anledning att ha största respekt för det.
    Åskvädren blir ju så gigantiska, och regnet fullkomligt piskar ner. Översvämningar är läskiga.
    Vi har haft mkt regn här hos oss, ingen torka här. Hoppas ni får lite mer drägliga regnskurar också.Men den största väderskräck jag har är den för tornados, visserligen är de sällsynta hos mig, men de har inträffat. FY tusan.
    Kan tänka mig att de uppträder hos er då och då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Ett tag där på jobbet vart jag orolig, då det blixtrade och dånade rejält. Tänkte på stackars Linus som var hemma själv...men han hade klarat det galant.
      Ovädret ställde till med mycket oreda, men jag är glad att både jag och Ken kom hem från jobbet oskadda.

      Radera
  2. Oj, ni fick visst allt regn på en gång! Skönt att du tog dig hem ändå med de förutsättningarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes verkligen som om det, och idag fick vi samma oväder igen med varningar...huu, men det gick över. Dock såg jag att det ska börja åska igen om en timma eller så...

      Radera

Skriv gärna några rader! :)