20 maj 2014

Amerikanskt körkort - teoriprov ✔

Nu är jag nästan klar med mitt körkort! Det har tagit sin lilla tid, men nu äntligen har jag kommit igång. 

Idag klarade jag teoriprovet och det var verkligen enkelt som alla säger. Kostnad 25 dollar! Liiite skillnad från Sverige eller hur? :)

Imorgon ska jag boka tid för min uppkörning och hoppas kunna göra det den här veckan eller nästa.

Totalt hade teoriprovet 30 frågor med en blandning av alkohollagar, trafikskyltar, trafikljus samt trafikvett på Interstates, Intersections och Highways...m.m.

4 kommentarer:

  1. Way to go! Amerikanskt körkort är ju inte så komplicerat, eller dyrt. Du ska se att själva körningen går som en dans. Jag behövde inte ens köra, på DMV konstaterade de bara att jag haft svenskt körkort i 20 år redan, så jag behövde bara göra teorin.

    SvaraRadera
  2. Härligt!! Grattis grattis:) Du behöver nog inte oroa dig för mycket för uppkörningen... Du kan ju som sagt köra redan. Jag fick köra runt ett block i stort sett... När jag kom ut från DMV var det höger, höger, höger, höger, höger och parkera...:P tog väl ca10min dessutom. Som sagt, liiite skillnad från Sverige! Lycka till! Är sån befrielse att ha, speciellt där borta!

    SvaraRadera
  3. Härligt och stort grattis. Körkort på G alltså. Skönt att få sådant avklarat och fixat. Du kommer säkert att klara uppkörningen galant. Jag tyckte att teroriprovet var lättare än uppkörningen. Var nog lite nervös inför uppkörningen men klarade den också.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. SKÖNT!! Grattis. Jag vet, det är billigt och det går snabbt. Snart har du kortet i din hand.
    Uppkörningen minns jag som mkt lätt, och så blir det nog för dig också!
    YAY!!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)