21 maj 2014

Jag ska bara...

Jag lär mig aldrig att komma i säng i tid dagen innan jag ska upp och jobba. Samma visa hela tiden, men jag försöker - tro mig.

Ken jobbar kvällar numera, för att kunna ta några framtida kurser på TCC som är schemalagda på förmiddagen. Linus behöver max vara själv ca. 2 timmar, vilket känns skönt och han är jätteduktig.

Men det är kvällarna som är en utmaning och jag har nämnt det tidigare. Det går bättre med Linus stoj- och stim sessioner innan läggdags, men nu måste jag även se till att han håller sig borta från sitt läkande sår...han har inte tratten på sig om nätterna, då den skulle slå i både Ken och mig, då Linus vissa nätter är väldigt rörlig...men veterinären rekommenderade att han kan ha en t-tröja på sig vilket har fungerat toppen. 

Men igår kväll ville Linus inte lägga sig i tid utan hoppade ned från sängen flertalet gånger. När Ken kom hem efter  kl.1, då vart det äntligen lugnt och skönt och jag kunde då somna för att någon timma senare släpa mig upp ur sängen...och där är vi nu.

Är så trött att jag verkligen inte vet hur jag ska orka jobba och detta inlägg känns som jag svamlat mig igenom halvt vaken, halvt sovande.

1 kommentar:

  1. Det har varit lite samma sak här nu. Det är ju ljust så länge nu och då har jag lite svårt att komma i säng i tid, man märker inte av att det blir så sent förrän morgonen efter... Det blir nog bättre med lille Linus bara det har läkt ordentligt. Och då får mamsen också sova.:-)

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)