15 maj 2014

På bättre humör.

Ny dag, nya tag och jag är på bättre humör idag :)

Idag är det lönedag för mig och jag har fått min allra första lön här i USA - känns stort!

Ska strax samla ihop min väska och bege mig till jobbet i rusningstrafiken, vilket kommer ta ca. 20-25 minuter. The joy! Tänk, på 20 minuter från min lilla hemstad kommer man nästan till Örebro :) Snacka om skillnad.

Som det ser ut nu på mitt schema, så jobbar jag även fredag & söndag, men är ledig lördag och då är det också dags för Linus att kastreras. Vi ska lämna in honom tidigt på morgonen på djursjukhuset och sedan får vi hämta upp honom på eftermiddagen. 

Vi hoppas att allt kommer att gå bra och att det inte blir några komplikationer under läkningstiden. Inte lätt att få en 5 månaders valp att vara still, men han kommer att ha en sån där "strut" som förhoppningsvis kommer hjälpa såret att läka.

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Härligt och grattis till första lönen. Måste kännas stort och underbart :-)
    Läste inlägget nedan. Så trist med grannarna som verkar ha noll förståelse. Tråkigt med konflikter med folk man bor så nära inpå. Jag hoppas att det löser sig och blir bättre framöver. Kanske kan vara värt att prata med dem och försöka bättre på grannsämjan. Kan ju vara värt ett försök.
    Jag hoppas du får en mysig ledig lördag. Det är lätt att komma ur fas med besök. Blir ju ofta intensivt då. Antar att Linus är lite inne i sin tonårsperiod just nu. Stackare som ska kasteras men jag hoppas att det går bra och jag inser att det också är nödvändigt. Mina föräldrar behövde kastrera sin tidigare labrador som gick bort här förra året. Han blev en mycket lugnare och trevligare hund efter detta. Betydligt mindre jobbig på alla sätt.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Härligt med lön! ★

    Linus är en jättefin kille och himla duktig är han oxå! Lärde sig ju att vara ensam + åka bil med bälte på en gång! Han är ju trygg med er, men testar dig för att mammor av naturen vanligtvis är mjukare. Jag tror att både han och ni kommer att må bättre av kastreringen. Håller tummarna! ♥ Det är ju en rutingrej, så det kommer att gå bra.


    Ta hand om dig nu och njut den lediga och "barnfria" dagen!

    SvaraRadera
  3. Skönt med nåt att göra, jag ska söka jobb när vi flyttat, blir tokig av att inte ha nåt att göra även om flytten tar upp all tid för tillfället..

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)