17 februari 2014

Sunny weather.

Efter flera veckor med kallt och tråkigt väder, så började värmen komma hit igår. Runt lunchtid klarnade himlen upp och termometern visade 23 grader på eftermiddagen.

Vi började dock dagen med att storstäda huset, då vi får besök på tisdag kväll. En av Ken's kollegor från tiden i Irak kommer hit tillsammans med sin fru och det ska bli kul att få träffa dom för första gången.

En paus i städandet med lunch på Arby's följt av en tur till Bath&BodyWorks, de sålde ut handsoaps för 2.50$ och vi gillar deras sortiment. Perfekt att lagra upp :)

När vi kom hem städade vi klart och sedan spenderades eftermiddagen utomhus i solen där vi fyllde på D-vitamin förrådet.

Nu är det nya vecka och jag har redan hunnit tvätta ett par tvättmaskiner eftersom vi varit uppe sedan 6-tiden och jag väntar på att Linus ska vakna, så vi kan ta en promenad. Jättehärligt väder ute och trots att klockan strax är 9, så är det redan 16 grader ute. Det ska hålla i sig hela veckan. Härligt!

Ha en fin dag!


12 kommentarer:

  1. Åh, va underbart med varmare väder! Här i Gbg har solen varit framme hela dagen och då får man vårkänslor direkt, trots att det fortfarande är kallt & lite blåsigt. Men snart kommer den!! Hoppas er värme håller i sig ett bra dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt underbart vilket bra humör man blir på när solen skiner och som grädde på moset, även värme!! Heaven!
      Jag tror att den här veckan skulle hålla sig över +15 grader, så det ser lovande ut. Ha en fin dag!

      Radera
  2. Visst är det härligt när solen skiner. Jag är en vädermänniska ut i fingerspetsarna. Lyser solen blir jag betydligt gladare och piggare. Så skön känsla när man städat färdigt och huset doftar nystädat. Så coolt att du gick en skjut kurs och fått prova på att hantera ett vapen lite.
    Hi hi lite roligt att du numer får vänta på att Linus ska vakna. Har du blivit mer morgonpigg eller är det Linus som blivit lite mer morgontrött. Härligt dock då man känner att man får mycket gjort redan tidigt på dagen. Har ni några trevliga promenadrundor du och Linus i ert närområde eller får ni ofta ta och åka en bit för att komma ut till bättre promenadstråk?
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här. Vilket skillnad vädret gör på humöret!!
      Lille Linusbus växer och frodas och han vaknar med MASSA energi vid 6-tiden, för att sedan somna igen vid 8. Haha därför brukar vi gå ut vid 9-tiden.
      Vi har en park som ligger några minuter härifrån, så dit brukar vi ta honom. Perfekt.

      Radera
  3. Så skönt med sol och värme - hoppas det håller i sig!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Jag laddar på med D-vitamin :)

      Radera
  4. Hoppas att varmen haller i sig. Jag ser fram emot varen sa mycket. Trott pa detta snokaos!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig helt! Höll på att gnälla ihjäl mig över våra fjuttiga minusgrader här i TX. Såå skönt att vakna och solen skiner..

      Radera
  5. OCG här i DC har vi massor med snö. Fast, det gillar ju jag :-)
    Massor tom! Speciellt om det är som idag att det inte ställer till det i trafiken etc.
    Sol har vi ju för det mesta, och det är härligt.
    Nu har du nog en lång het sommar framför dig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla säger hur varmt det kommer att bli...oh lord! :) Nu är det perfekta årstiden här mer eller mindre samt hösten brukar vara toppen. Ser dock inte fram emot våren med allt regn, åska och ev. tornados...huu.

      Radera
  6. Hej! Nu lämnar jag ett spår efter mig. Jag har läst din blogg en bra tid innan du flyttade över till USA. Men läser bara genom telefonen och har varit för lat för att kommentera. :) Men nu så. Min jenkare är även han ifrån Alabama. Vi bodde i Montgomery men flyttade till Svea när jag blev gravid med första barnet. Kul och följa dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallå där och välkommen hit! Guud jag blir så glad över att läsare hör av sig med en liten kommentar.
      Vart från AL är din man? Vilken liten värld. Jag har mina svärföräldrar i Montgomery, men nu är det över två år sedan jag såg dom...De kommer dock hit i april.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)