20 juli 2013

Bekanta sig med en ny stad.

Tidsskillnaden mellan USA och Sverige gör sig påmind på vardagarna, då Ken och jag går om varandra i stort sett hela tiden. Det känns jättejobbigt, men då har vi desto mer att prata om under helgen och det kan lätt bli sena nätter för min del.

Just denna helg är Ken tillbaka i Alabama igen och besöker sin familj, då Delta lyckades krångla till hans biljett för några veckor sedan, vilket resulterade i att han hade en biljett tills denna helg istället..för att göra en lång invecklad historia kort.

När han var hemma sist, så blev det inte så mycket tid att tillbringa med familjen, då allt gick ut på att få ordning på all packning och städa ur vårt förråd. Hans pappa har nyligen genomgått en knäoperation, så Ken ville hem för att umgås med sin familj i lugn och ro utan flyttkartonger.

Förutom kontakten med hubby i USA, så har vi kontakt med NVC vilket känns bra och vi har fått brev därifrån, vilket känns skönt. Bollen är i rullning...

Jag är så nyfiken, exalterad, pirrig och fundersam på hur och vad jag kommer tycka om Ft Worth. Det ska bli så kul och jag har bokstavligt plöjt igenom Lonely Planets guide om Texas och Fort Worth och det finns verkligen såå otroligt mycket att göra. Utbudet av restauranger, uteställen, parker, sjöar, museer ALLT och det ska bli helt galet roligt att få se det med egna ögon.

I F.W finns så många av de affärer som är vardagsmat för er töser som bor i USA, men som jag trånar efter här på andra sidan pölen. Är otroligt glad över att det finns flera Victoria's Secret där samt Barnes&Nobles, Pottery Barn och mycket mera. Åhhh heaven!! Plus Ken har också informerat mig om att det finns minst 3 Starbucks inom 10 min från där vi bor - yay!

8 kommentarer:

  1. Du har ett spännande äventyr framför dig!=) /Penny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen!! Äntligen kommer vi att få vara tillsammans igen :)

      Radera
  2. Åhh, saknar barnes&nobles! Borde finnas här i Sverige med tycker jag! Utbudet av allt är så mycket större där borta-ännu en sak (USA 1- Sverige 0) och att allt har öppet så mycket längre!!! Men, ska försöka att inte tänka på allt jag saknar med USA nu för då blir det bara jobbigt...:P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan förstå det! Jag gillar verkligen Barnes&Nobles jättemysig, spenderar lätt tid där.

      Radera
  3. Du har verkligen en soännande tid framför dig! Det ska bli kul att få lära känna Texas eftersom jag är mer hemma på östkusten :)
    Jag saknar också Barnes & Noble, så mysigt att bara gå runt med en dricka från Starbucks. Dock saknar jag Borders bookstore som gick i konkurs för ett par år sedan.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen det!
      Allt som jag har läst om staden hittills har bara varit positivt. Längtar som bara den!!
      Jag gillar verkligen Barnes&Nobles, tyvärr gick den som var i Montgomery,AL i konkurs för ett tag sedan och det var jättetrist, men nu får jag min chans igen :)
      Ha en trevlig söndag.

      Radera
  4. Å, jag tror du kommer tycka om det, jättemycket! Jag är så sugen på att uppleva Texas.

    Precis som Penny skriver, har du ett spännande äventyr framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är såå förväntansfull och vill verkligen att tiden ska gå fort nu. Det kommer att bli speciellt för oss båda, då det är en helt ny delstat för oss. Jag är jätteglad och hoppas att ni fortsätter följa min resa på andra sidan Atlanten.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)