13 april 2013

Tiden i Förenade Arabemiraten del. 2

Jag fortsätter med del 2.

Ken jobbade Söndag - Torsdag (fredagen var till för vila och mycket var stängt) och han åkte vid 6.30 på morgonen och kom tillbaka vid 16-17 tiden på kvällen.

Jag hade alltså ganska mycket egentid, vilket var både på gott och ont. Men jag försökte göra så gott jag kunde med att vara den perfekta då flickvännen och mycket tid gick faktiskt åt till att städa lägenheten(fy för sandstormar), tvätta, diska!!(vi hade ingen diskmaskin), handla mat. Vi brukade dock veckohandla på lördagen tillsammans vilket var mysigt.

Första tiden blev det mycket Skype-samtal med mina föräldrar och jag önskar idag att jag hade haft min blogg då.

Ibland samåkte Ken och Chris (Kens kollega) tillsammans med några av de andra killarna och då kunde jag ha bilen vilket gjorde att man kunde komma ut och se lite annat.

Det fanns taxibilar, men vissa av dom var svarttaxi och ansågs inte vara bra för en ensam tjej att ta, så jag tog inte taxi allt för mycket bara om det var nödvändigt.

På helgerna brukade vi åka in till Dubai som låg 1,5h timme ifrån Al Ain eller också begav vi oss till Abu Dhabi. Dock var Dubai en favorit hos oss båda två.

Dubai var och är en underbar stad. Shoppingutbudet är enormt och Mall of Dubai är ett av världens största shoppingcenter med alla tänkbara förnödenheter. Det fanns också restauranger för alla plånböcker och smaklökar och vi har alltid gillat libanesiskt mat och har vårt favvoställe i Dubai.

Jag har fått jättebra feedback på mitt första inlägg om tiden i Förenade och jag är glad över att ni har så många frågor, så jag samlar ihop dom och gör en Q&A session i slutet :)

Skislope at Mall of the Emirates
Burj Al Arab
Souvenirbutik i Dubai
Dubai
Mall of the Emirates (den med skidbacken)

3 kommentarer:

  1. Alltså den där skidbacken är ju häftig! Ja, bor man utomlands sådär tror jag att det kan kännas jättebra med en blogg på många sätt! Man får skriva av sig lite, får reflektioner,förslag och nya kontakter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Har lärt känna många nya bloggare över hela världen som ger tips och idéer.

      Radera
  2. Så kul att läsa om människors liv utomlands :) Jag som älskar att resa.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)