25 november 2012

Kitchen staff 101.

Söndagen spenderas framför tvätthögen som ska tas hand om och framför ett MTV-maraton av awkward.

Vädret är urkasst här i Karlskoga idag, ca. 3 grader och mulet. Jag fryser mer än vanligt och skulle hellre föredra lite snö och kyla än den milda luften som kryper innanför skinn och ben på mig. Brrr..

I fredags hade jag utvärdering på jobbet och sedan ledig i några timmar innan jag gick på nästa skift.

Vilket...

vart en smärre chock då jag kom dit. Möttes av en ur personalen som frågade om jag var "kökspersonal"? 
Ehh nej, jag är vikarie...trodde jag! Varpå jag vart informerad om att jag skulle vara i köket och göra i ordning lunch samt mellis till ca. 10 barn och 3 vuxna helt själv. Que?!

Jag vart visad var värmeskåpet med maten stod och hur jag skulle lägga upp maten och alla andra 2000 saker som jag skulle komma ihåg. 
Sist hur monstret till diskmaskinen fungerar...men det gick faktiskt bra, men jag var ganska uppvarvad av den händelsen.
Tumblr_mdljy2hplz1r3sov2o1_500_large
bild lånad från we heart it

4 kommentarer:

  1. Later nastan som en scen fran nagon komedifilm ;) Skont att det gick bra men forstar chocken nar du kom dit!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja nästan eller hur? Jag skulle gärna ha vilja sett mitt ansiktsuttryck när de sa till mig vad jag skulle göra.

      Radera
  2. Verkligen jobrotation ;)

    Förstår om du var uppvarvad!!!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att man får testa nya arbetsuppgifter, men jag ville gärna vara förberedd :/

      Radera

Skriv gärna några rader! :)