6 juli 2012

Blockerat Skype.

Precis som att inte vi trodde att vara ifrån varandra är nog jobbigt, så meddelande Ken mig idag att hans företag har blockerat Skype, vilket ställer till trassel för oss. wtf!

Antagligen så är det en säkerhetsåtgärd, men ändå. 

Tänkte dom på alla kontrakterare som har familjer i USA och Europa?  Nej.

Skitdåligt och den värsta tänkbara situationen för mig och Ken och vår process.

Life is peachy right now!!

Men vi får hålla tillgodo med en skitkass kvalitet via iChat istället. 

Vi testade nu ikväll och det fungerar mer eller mindre..

527836_377594972271515_262375277126819_1123221_424635001_n_large

4 kommentarer:

  1. Neeeeej! Men varfor?? Givetvis nagon sorts sakerhetsatgard, men da de haft det innan borde det ju finnas en ordentlig forklaring till varfor? Kanske bara en tillfallighet? Nar Chris var i Irak var det ofta som all kontakt/internet stangdes av HELT under veckor ibland da det var kritiska lagen, men sa ar ju inte fallet hos Ken eller? Usch, lider med dig, detta behovde ni verkligen inte nu.

    Trots allt var jag tvungen att le at din bild av skype, sa ar det ju alltid! Aven nar jag ringer pa Skype till Sverige ar det massa : Hor du mig? :D Alltid strul med tekniken..men man far tacka for att den finns trots allt. Kram!!

    SvaraRadera
  2. Förstår frustrationen när man bara vill se och höra den man älskar :/

    SvaraRadera
  3. Fy vad surt! Har ni båda smartphones så kan jag tipsa om appen viber, där kan man prata-sms-mms gratis. Visserligen ser man inte varandra men man får iallafall höra varandras röst. Hoppas det löser sig på något vis! Kram!!

    SvaraRadera
  4. Nä! Fy fasiken vad jobbigt! Verkligen!!! Sånt där hatar jag...

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)