2 oktober 2010

Costa Rica

Innan jag flyttade till Ken i Förenade Arabemiraten, så jobbade jag sex månader i Central Amerika och Costa Rica.
Jag bodde i staden Arenal med mina kollegor, men våra rundturer utgick ifrån San Jose och vidare till den lilla byn Tortugero vid det Karibiska havet och till just Arenal med den aktiva vulkanen Arenal och underbara varma källor. 

Efter några dagar av canopy, river rafting, hästridning och vandring i Arenal National Park, så fortsatte vi inåt landet mot Monteverde, där man bl.a odlar mycket kaffebönor.
Slutligen begav vi oss mot Stilla Havskusten och surf paradiset Tamarindo och Tambor.

Ett land med mycket flora och fauna och ja, jag tycker fortfarande ormar är så hemska. Costa Rica är ett land med mycket! ormar och kräldjur. Men jag lyckades se på flera boa ormar och pit vipers (giftigare typ av huggorm) och tog det mycket bra..allt för att inte skrämma slag på gästerna ;)
Underbart land med gästvänlig lokalbefolkning samt några av dom mest vackra naturområden jag någonsin sett.


Canopy i Monteverde

Hognosed Pit Viper (giftig)

Vrålapor (Howler Monkeys)

Arenal National Park

Hästridning i Arenal National Park

1 kommentar:

  1. Men åååh! Jag tror jag vill bli reseledare!=/

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)