1 oktober 2010

Förenade Arabemiraten

Det är lite svårt att sammanfatta våra två år i Mellanöstern, men jag ska försöka...
K hade redan varit i Al Ain nån vecka innan jag anlände och han kom till Dubai flygplats för att möta upp mig med en stor bukett röda rosor och den dagen var helt fantastisk. 
Underbar känsla att få rå om varandra till sist!

Och dom första dagarna gick åt till att flytta in i lägenheten, som låg i ett område enbart med Expats. Alltså folk från Europa, USA, Australien etc, som jobbade i landet..
Den första lägenheten vi hamnade i var sååå liten, men med lite tur fick vi flytta in i en större två veckor senare.
Och det var kul att kunna inreda och få vår prägel på vårt boende :) Många shoppingresor blev det till IKEA i både Dubai och Abu Dhabi.

Under veckodagarna jobbade K i Abu Dhabi och jag började söka jobb, men det var lite knepigt då jag inte var anställd av något västerländskt företag vid den tidpunkten, men hade man det så fick man en bättre trygghet och framförallt en högre lön.
Men trots att jag inte hade jobb, fick jag dagarna att tuffa på ändå. Allt ifrån att hjälpa K, till att ta hand om vårt lilla hem med allt var det innebar.

Jag började faktiskt att jobba på ett Intercontinental Hotel, men efter nån vecka sade jag upp mig, då arbetspolicy var helt åt skogen. 
Det var en erfarenhet, men jag hittade nya möjligheter iallafall.
Språk är något som ligger mig varmt om hjärtat, så jag började plugga franska..Très Bien 

På helgerna och ledig tid spenderade vi med K's kollegor samt nyfunna vänner och det blev allt ifrån sightseen, fester, bröllop och shopping i Dubai och Abu Dhabi, men även naturligtvis på semester i USA, Europa och en av mina favvo resmål, Karibien.
Under våra år i Mellanöstern, så fick vi verkligen testa på att leva samboliv, och bland det bästa vi har varit med om och vår kärlek till varandra växte sig bara starkare.


Abu Dhabi

1 kommentar:

  1. Oj, Ikea finns verkligen ö v e r a l l t ! =) /Jenny

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)