18 maj 2017

Jaha, då var vi husägare igen.

Igår fm var vi och skrev på en hel hög med papper och nu är huset vårt! HURRA!!

..

Vi spolar tillbaka tiden till november -16, när vi flyttade hit till lägenheten .. fy fasiken vad jobbigt jag tyckte det var och jag vantrivdes jättemycket.

De första månaderna släpade sig fram och jag trodde aldrig att dagen skulle komma då vi var klara att flytta in i ett nytt fint hus. Meeen nu är vi här och vi är jätteglada och taggade som bara den!

Idag ska jag börja packa ihop lite småsaker här i lägenheten, för imorgon har vi hyrt en Uhaul att transportera de större sakerna till huset. Imorgon kommer de också och installerar internet och nytt säkerhetsalarm. Busy busy day ahead..

Nästa fredag så kommer den STORA flyttbilen med alla möbler som varit i storage och vi är så förväntansfulla och jag är nog mest lycklig över att få vår tvättmaskin och tumlare tillbaka..vilken lyx hörruni! 
Man uppskattar kanske inte alla materiella ting förrens de är borta..

Igår kväll firade vi dagen med att äta på Olive Garden och skåla i skumpa när vi kom hem. 
En väldigt bra dag helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Så glad för er skull!������

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jätteroligt och kul att ni får se huset till hösten. Kram

      Radera

Skriv gärna några rader! :)