9 juni 2016

Återblick.

Hej på er!

Förra veckan åkte sista gänget hem och nu väntar inga besök förens i september. Det har verkligen varit underbart att ha varit bortskämd med först min familj i fem veckor och sedan Kens familj i nästan två veckor.

Tiden har gått så fort, men jag ska försöka sammanfatta de senaste veckorna på bästa sätt..

Besöken

Underbart att få ha familjen nära och att bli ompysslad. Lilla Everest fick naturligtvis a l l uppmärksamhet och det är hon värd, speciellt när mormor och morfar bor i Sverige och farmor och farfar i Alabama. Vi hann äta massa gott, allt från mexikansk mat till BBQ samt snickra ihop två Adirondack stolar, som blev jättefina. 


Vi

Vi har det bra. Ken har börjat plugga sina sommarkurser som har bättre schemaläggning än vårens kurser, var ganska kämpigt där ett tag..
Jag har fått mitt 10-åriga visum och är superglad för det! Nästa steg .. medborgarskap! 


Everest

Lillan går mot 9 månader och gör framsteg. Hon kan sitta upp själv, äta ur nappflaskan utan problem. Vi inväntar tänder som är på gång och det är en väldigt bestämd dam vi har fått! 


Väder

Regn Regn Regn .. vädret har varit galet här den senaste tiden. Vi behövde regn, men inte allt på en gång. 



Texas wildlife

ORMAR!!Visste att dagen skulle komma! Det har varit en mild vinter här i Texas, vilket gör att de rackarna kommer fram. Vi hade för ett par veckor sedan en ca. 1,5 meter lång black rat snake som låg bakom en av våra utemöbler och som krälade fram när vi satt där .. FYY F..N. Jag gick inte ut på terrassen, på flera dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)