27 mars 2014

Hill Country with vineyards and peach farms.

Första veckan i maj får vi besök av mina svärföräldrar från Alabama. Vi ska besöka några av platserna här i Dallas/Fort Worth som "ska" besökas ex. Stockyards och mot slutet av veckan tar vi en tur tillbaka genom Hill Country.

Det var ett så himla fint område, att vi verkligen vill se det igen. Hoppas också kunna se och besöka Enchanted Rock och Canyon Lake, då det var dimma och regn förra gången vi passerade igenom det området.

Planen är också att övernatta i Fredericksburg samt besöka någon av vingårdarna och en peach farm. Mycket hade inte öppnat/var säsong då vi var där sist, men i maj hoppas vi på tur.

4 kommentarer:

  1. Texas hade verkligen en helt annan natur än jag först trodde. Ni kommer helt säkert få en jättetrevlig resa! Och håller tummarna för att ni slipper dimman.=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte heller att det kunde växla så mycket, men San Antonio var så grönskade eller hur? :) Är van allt gult gräs här i Ft Worth :)

      Radera
  2. Låter underbart. Texas har så mycket att erbjuda. Vi besökte också Austin som är min födelsestad då vi var där. Det är en mycket trevlig stad. Sedan är den stora national parken Big Bend i södra Texas helt fantastiskt vacker och väl värd ett besök.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh jag har alltid velat se och upptäcka Big Bend National Park. Den verkar vara helt fantastiskt vacker.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)