7 februari 2014

Fina San Antonio.

God kväll USA! (Började skriva inlägget i morse, men pga. valpen så kommer det nu istället).

Wow, dagarna flyger verkligen fram och förra fredagen 31/1 åkte Ken och jag söderut mot San Antonio för att göra ett kort besök där, innan vi fortsatte mot Devine för att hämta vår lille knubbsäl.

Mycket av resan bestod av att köra på motorvägen, så jag såg inte så mycket av Austin eller några av de andra städerna vi körde förbi/igenom, men jag hoppas att vi kan återvända till Austin i framtiden...Skulle vara kul.

Vi började resan mot S.A vid 8.30 och var framme efter lunch. Vi hade bokat rum på The Westin och fick ett fint rum med utsikt över The Riverwalk och The Alamo. Inga fel alls!

Vädret var underbart och soligt (+26) och det var ett otroligt lugn som infann sig hos mig när jag kom dit. Så himla fint och vackert område med vatten, fina grönskande växter - helt underbart.

Förutom turister, så var det också många graduates från Lackland Airforce Base som var där med familj och vänner. Ken fick några flashbacks från när han var där med sin familj, då han tog examen för flera år sedan. Alla såg så stolta ut i sina uniformer och Ken hann prata med några av dom. Kul.

Vi fortsatte längst The Riverwalk, åt lunch samt en ostbricka och lite vin, besökte The Alamo och bara njöt av att få vara där. På kvällen gick vi till en italiensk restaurang - Paesano's som verkligen levererade god mat kvällen till ära. Vi rundade av kvällen på en irländsk pub och återvände till hotellet efter ha upplevt en underbar dag och jag har fått en ny favvo stad :)

Morgonen därpå ville Ken att jag skulle testa Einstein Bros Bagels till frukost och holy moly vad gott det var. ÄLSKAR bagels. Har ni någon favorit bagel med tillbehör ?

Trots att vi "bara" var där i ett dygn, så vart jag helt betagen av atmosfären. Det finns säkert både positiva och negativa sidor av S.A också, men det jag upplevde var toppen och jag vill gärna tillbaka igen. Snart... :)

1. Jag tyckte jattemycket om San Antonio nar vi var dar i somras, trots att vi ocksa bara hann stanna i ca ett dygn. Det jag gillade mest var att det gick att ga, man var inte tvungen att aka bil till de olika platserna vi ville besoka/se. Harliga bilder forresten, ser ut som om vi tog ungefar samma "rutt".

1. Det gör jag också. Otroligt fin stad att strosa runt i. Bekvämt att många av de populära sevärdheterna fanns inom gångavstånd också. Toppen! Vill gärna tillbaka!

2. Verkar supermysigt och pittoreskt! Något säger mig att du kommer att få åka dit i mars igen... ;-) Kul att du fått ett favvoställe! ★ Älskar bagels! En rostad cinnamon bagel till en chai latte - mmm...

1. Det var supermysigt och jag vill garanterat tillbaka och hoppas att vi kan åka i mars igen. Bagels är bara för goda...mums. Det kommer bli mycket av dom när du är här :)

3. River walk är verkligen mysigt och trevligt ställe. Gillade SA mycket då vi var där. Vi var där relativt kort tid också men hann också med att se The Alamo och strosa runt i stan längst med river walk. Tror faktiskt att vi gick förbi bagle stället.
    Texas med sin knallblå himmel, ser underbart härligt ut.
    Trevlig helg.

1. Vår dag i S.A var helt underbar och det kommer inte som en överraskning att jag vill tillbaka igen. Vackert väder, mysig stad och god mat. Loved it!
      Ha en fin helg!

4. Jattekul med lite sightseeing i Texas! Da vet jag vad jag har att vanta mig nar mannen flyttar dit for 7 manader och vad vi ska gora nar jag ar pa besok :-)

PS. Hoppas att allt gar bra med Linus. Ser fram emot ett inlagg att fa hora mer om honom.

1. Vad spännande! :) Är du i USA nu eller kommer du att flytta hit?

5. AH det later helt underbart alltihop fran 26 grader och sol till bagels till frukost :-). Alskar bagels men ater det faktiskt inte sa ofta. Drommer om en resa till USA I framtiden men tills dess laser jag pa era bloggar och far ideer om vart jag skulle vilja aka :-).

1. Det var underbart och jag skriver det om och om igen, men det var en fantastisk plats. Jag hade aldrig varit i TX innan jag flyttade hit, så mycket är helt nytt för mig också och det är verkligen kul att få komma ut och se nya platser.

Skriv gärna några rader! :)