27 december 2013

Medical Appointment.

Idag hade jag mitt första läkarbesök här i USA. Spännande och om något mycket mer annorlunda än i Sverige.

Mitt besök var kl. 10 hos en läkare som vi blivit rekommenderade av vänner och vid ankomst till kliniken fick jag fylla ca. 10 dokument om mig och min medicinska historia bla bla bla...sedan kom en medical assistant och hämtade mig för att ta mitt blodtryck, väga och mäta mig.

Kort därefter kom världens goaste doktor in på rummet och besöket gick bra, så bra att Ken också skrev in sig, så nu tillhör vi samma family clinic.

Vädret här i Ft Worth var faktiskt anledning till besöket. Det skiftar något helt galet vilket har resulterat i allergi, så iväg för att inhandla allergitabletter blev det.

Den dagliga trippen till Starbucks

4 kommentarer:

  1. Ja det är då verkligen skillnad på amerikanska sjukvården & du kommer nog märka att du får mycket mer hjälp, snabbt & enkelt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vart så otroligt bra omhändertagen och det känns mycket bättre nu. Verkligen tummen upp.

      Radera
  2. Är det en KIA på bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar som det...Hade faktiskt inte lagt märke till det förens nu :)

      Radera

Skriv gärna några rader! :)