28 oktober 2013

Stormbyar och packning.

Idag har jag varit ledig, vilket var skönt.

Min förkylning sitter fortfarande i, men det börjar bli bättre tack o lov.

Under förmiddagen hade jag tänkt fortsätta städa ur mina garderober, men jag vart sittande med att printa ut "evidence" inför intervjun. Hellre för mycket än att stå där och det saknas dokument.

Fick också e-mail från ambassaden att de mottagit resultatet av min läkarundersökning samt en liten checklista vad jag ska ha med mig till intervjun.

Stressar jag upp mig i onödan?! Känns fruktansvärt jobbigt just nu och jag vill bara ha den gjord..

Ingen har nog inte heller undgått stormen som är på väg från England. Nu ikväll har regnet tilltagit här, men jag tror att de tagit bort klass-1 varningen för Örebro län. Skönt.

10 kommentarer:

  1. Det måste vara jättesvårt att veta vad de vill veta vid intervjun!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har fått en lista på dokument som de redan har och som de vill att jag ska ta med, men jag tycker det känns väldigt olustigt ändå.

      Radera
  2. Du gör helt rätt som kör på det säkra och tar med allt du kan - mycket som står på spel och ni har redan varit ifrån varandra alldeles på tok för länge nu! Men du kommer att greja detta!=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer att ta med säkert mer än vad de frågar efter, men hellre det! Jag hoppas verkligen att det kommer och gå bra, men oj oj vad jag är nervös.

      Radera
  3. Jag håller tummarna för intevjuvn. Jag tror det kommer gå bra på alla sätt ska du se. Min C var skitnervis då han skulle på sin men de frågade knappt något. Frågade vart i USA vi skulle och då han sa Alabama sa kvinnan bara: åh vad trevligt där har jag släkt. Sedan stämplade hon dokumentet så var allt klart.
    Det går nog finfint ska du se. Blås inte bort så länge bara ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Man lyssnar och läser så mycket om andra som varit på intervjun och jag tror jag stressar upp mig helt i onödan. Jag får hoppas på det bästa :)

      Radera
  4. Jag tog ocksa med alldeles for mycket evidence aven fast jag nastan var helt saker pa att de inte skulle behova allt. Det hjalpte mig att kanna mig lugnare och inte lika nervos, sa jag tycker det ar bra att du tar med dig sa mycket som mojligt. Det kommer att ga super :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har börjat samla ihop emails, samtalshistorik, foton m.m. Jag tror att det jag är mest orolig för är att jag ska glömma något viktigt dokument, men hoppas att det kommer att gå bra i slutändan.

      Radera
  5. Lika bra att ta med för mycket. Hellre det än tvärtom. När vi hade intervjun för 20 år sen (ja jag vet...) så var vi för oroliga innan. Det hela gick lätt, men visst ställde de frågor som man skulle kunna svara på. DOCK inte alls vad jag hade målat upp i huvudet. På den tiden fick man sitt green card direkt, i form av stämpel i passet, och sen kom det fysiska koretet ngn månad senare. SÅ tror jag inte det går till idag.
    MEN ett vet jag, du behöver INTE oroa dig. Det kommer att gå BRA!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer säkert att ta med för mycket, men som sagt hellre det än att stå där och ha glömt dokument. Jag får frågor varje dag(!!) hur det går och när intervjun blir av samt om jag är nervös och visst är jag det! Mycket står på spel och vi vill inte vara ifrån varandra längre.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)