1 september 2013

Stockholm - En dag i augusti.

Oj oj vad mör jag har varit idag! Tunga ben som trädstammar och ont i fötterna.

Stockholm var på schemat igår med Jenny och vi började besöket med frulle på Vete-Katten, mitt första besök faktiskt och det var hur mysig som helt. En stor kopp söderblandning te tillsammans med en ostmacka och jordgubbsbudapest bakelse. Yum yum.

Därefter var det shopping som gällde. H&M, Lindex, Svensk tenn, Mique, Mango, Zara. Lunch på John Chris och fika igen på Wayne's Coffee. Promenad längst Strandvägen till Amerikanska ambassaden och tillbaka till Drottninggatan igen.

Lite starstruck då vi såg Maria Montazami med familj utanför hotell Diplomat samt Marie Göranzon, bara för att jenny sa att hon aldrig ser några "kändisar".

En mycket trevlig och välbehövlig dag tillsammans med en god vän.

Stockholm, vi ses snart igen ;)






10 kommentarer:

  1. Mmm, vilken god frukost! :) Skulle du göra något speciellt på ambassaden eller bara kolla in var den är? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara kolla in vart den är. Var ett tag sedan Ken och jag var där..
      Frukosten var helt galet god. Toppendag!

      Radera
  2. Jag längtar redan efter nästa frukost i storstan!=) Haha! "Oj, ursäkta att jag nästan krockade med dig, men jag ser ju a l d r i g några kändisar!";-) Tack för en suuupermysig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen klockrent!! "Jag ser alllddrriig" någon kändis..haha! Det var en toppendag som vi får göra om snart igen.

      Radera
  3. Vilken mysig och trevlig helg ni fick i Stockholm. Jag har fått en liten dos hemmifrån genom dina bilder. Vetekatten är ett sådant där klassiskt och trevligt ställe som alltid har mycket gott att erbjuda. Härligt med all shoppning ni också hann med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid så mysigt att komma till Stockholm om bara för ett kort tag. Denna gång fick jag också möjlighet att utforska lite nya delar av staden också - jättemysigt!

      Radera
  4. Å, en helg i Stockholm! Vetekatten är så jättetrevligt. Dina bilder ger verkligen en skön känsla. Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi hade en mycket trevlig vistelse och jag kommer inte ihåg senast som jag gick så mycket som vi gjorde. :)

      Radera
  5. Så mysigt med ett besök i huvudstaden :) Och med en äkta svensk fika såklart, så ska det se ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid mysigt att få komma till Stockholm och strosa runt och självklart klämma in en ordentlig fika eller två :)
      Längtar tills jag får hämta upp Ken på Arlanda igen, när mitt visum är klart och få spendera några dagar i Stockholm.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)