9 juni 2013

Happy News.

Det har varit lite hysch hysch ett tag och jag tycker verkligen inte om att skriva ut A, men inte B. Men i det här fallet, så vill jag ändå dela med mig av en del av den glada nyheten.

Ken skrev ut på sin FB sida i morse, så då tänker jag att det är okej att dela med mig lite av den glada nyheten till er också eller hur?! :) Ni är ju en del av det här!

Anyhow

Hans intervju gick väldigt bra och han har fått jobb i USA! Woohoo!!
(Vart någonstans ville han att jag skulle vänta med att skriva ut tills om någon vecka - sorry)

Det kommer att ta tid för honom att komma tillbaka till USA med alla säkerhetskontroller och pappersdokumentation som det tar för honom att lämna sitt nuvarande jobb i mellanöstern.

Han har ännu inte lämnat Afghanistan, men han har kommit fram till den Intl basen där han kommer att flyga ut ifrån, till Kuwait och därifrån över till USA.

Jag är så glad för att det äntligen börjat lossna för oss och jag tror att allt kommer att bli mycket bättre och lättare nu när han kommer att befinna sig i USA.


25 kommentarer:

  1. Åh vad härligt!! Det är ju helt underbara nyheter!! Grattis grattis! Är sååå nyfiken på vart det är..haha! Men måste verkligen vara skönt att veta vart ni kommer hamna nånstans. Blir ju lättare att börja planera er framtid på riktigt..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!! Känns helt underbart att ÄNTLIGEN veta vart i USA vi kommer att flytta. En hel börda har släppt från våra axlar.

      Radera
  2. ÅH!! Jag får glädjetårar i ögonen! :,) Så himla glad för er skull!!
    Som jag längtat efter detta inlägget. Det går fort framåt nu!
    Jippii!! Snart så! Snart så är ni förenade igen! <3 Stort Grattis till Ken!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är såå jäkla glad :) Äntligen!!
      Tack snälla för er stöd, råd och pepp - det har gjort att jag har överlevt detta distansförhållande. YES!!

      Radera
  3. Grattis! Jag ar sa glad for eran skull. Nu kommer det andra forhoppningsvis ga fortare eftersom att han snart ar pa plats i USA. Underbart for er. Jag hoppas att det blir nagot trevligt stalle i USA. Valdigt nyfiken pa vart! GRATTIS IGEN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas verkligen det. Känns om något väldigt jobbigt att ha honom på andra sidan Atlanten nu när jag är van att honom på samma tidszon och därför hoppas jag verkligen att min process går fort.

      Radera
  4. Gud vad harligt, grattis!!!! Maste kannas hur skont som helst for er bada! Ska bli jattespannade att fa hora resten lite senare. Grattis till er bada igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Känns helt galet underbart.
      Är verkligen glad för hans och vår skull att det äntligen börjar lossna..

      Radera
  5. Grattis, grattis, grattis! Håller tummarna för er visumprocess. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Stort lycka till med er process också - går säkert lättare när ni är i USA redan :)

      Radera
  6. Grattis, vad roligt.
    Nu väntar jag ivrigt på var NI kommer att hamna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla!
      Vi är såå glada att det äntligen börjar röra lite på sig och ni kommer inom kort tid få reda på vart vi hamnar :)

      Radera
  7. Grattis grattis grattis till er båda! Hoppas verkligen att det lossnar nu och att du kommer till USA snart! Ser fram emot att höra var i USA ni hamnar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jag hoppas verkligen att vi är i USA tillsammans inom kort..Längtar som bara den.

      Radera
  8. YAY!!! Det tror jag också, nu lossnar det.

    Härligt, så glad för er skull!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen!! Vi är såå glada och lättade över att det börjar röra lite på sig..

      Radera
  9. Wihoo - vilken fantastisk nyhet. GRATTIS! :) Är jätteglad för er skull!
    Kommer bli spännande med vart i USA ni hamnar. Skönt att ni närmar er målet med stora kliv nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! :)
      Vi är jätteglad och vi vill jag komma över till USA så fort som möjligt..

      Radera
  10. Äntligen!! Vad glad jag blir!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det känns helt underbart!! Är så lycklig för vår skull.

      Radera
  11. Grattis grattis grattis! Helt underbart!

    Kram från Minnesota!

    Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Vi är jätteglada och väntar nu ivrigt på att jag ska få komma över :)

      Radera
  12. Jättestort grattis! Och skönt att visumpepcessen börjat röra på sig också!
    Stor kram

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)