27 maj 2013

Riga weekend.

Vilken härlig weekend jag och Penny har varit på i helgen som gick! Riga överraskade mig på ett väldigt positivt sätt.

Båtresan höll på att bli riiiktigt rolig, då vi begav oss till FEL terminal i Stockholm. Vi åkte till Värtahamnen istället för Frihamnen - Oops :(
Men vi hann och kryssningen kunde börja.

Kryssningen var som kryssningar brukar vara med taxfree shopping, buffé och några drinkar till det och att få njuta av den otroligt vackra naturen vi har i Stockholms skärgård. 

Riga påminde mycket om Tallinn med en äldre stadsdel (old town) samt flera byggnader som man restaurerade för att det skulle få sitt ursprungliga utseende. Vi fick reda på mycket vad staden/landet gått igenom av vår guide under stadsrundturen, vilket jag är glad för att vi följde med på.

I övrigt - mycket shopping, mycket gående, många intryck och skratt!








6 kommentarer:

  1. Detta måste vi göra om!=) Och jag gillar verkligen din måsbild - fullträff!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den vart bra! =)
      Vi måste helt klart hitta på något innan jag styr kosan över Atlanten.

      Radera
  2. Vilken härlig resa ni haft, ni två. SÅ underbart.
    Jag skulle gärna se Riga. Förstår att det är jättegulligt.
    Jag gillar ju att kryssa på det hela taget, så det vore en helg helt i min smak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var jättefint! Hade läst några negativa kommentarer om staden, men jag funderar om vi verkligen varit på samma plats för det var en fin och mysig stad.

      Radera
  3. Låter som ni haft det toppen!! :)
    Härlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade det bäst. Underbart att komma ut och resa och få lite miljöombyte.
      Hoppas allt är bra med er? =)

      Radera

Skriv gärna några rader! :)