1 juli 2012

Margaritas made with love.

I helgen har jag jobbat och det har varit tuffa och långa dagar, men mest jobbigt har det varit att ha varit ifrån Ken. Skitsurt..

På torsdag åker han tillbaka till mellanöstern och jag vill bara att han ska stanna hos mig för evigt.

Men...

Han har planerat att komma tillbaka till Sverige i oktober och förhoppningsvis är vi då mitt uppe i min emigration.

Och får han jobbet han har sökt så kommer han att flytta till USA före mig och då kommer vi att ses vid årsskiftet igen.

På tisdag har vi varit borgerligt gifta i en vecka och jag väntar ivrigt på mina papper ifrån skattemyndigheten och folkbokföringen. 

Nytt efternamn väntar på att ändras..woohoo!!

Borgerlig vigsel 26/6-2012

Igår hyrde vi en film (the girl with the dragon tattoo), så vi har kikat på den och Ken har gjort smarriga margritas åt oss alla och ikväll samt imorgon ska vi bara njuta av varandras sällskap.

3 kommentarer:

  1. Vad fina ni är! Jag hoppas ni får en snabb och problemfri process! Mitt bästa tips är att vara tjatiga.. Det var vi, och vi blev till och med tillsagda att vara det.. Så fort ni kan börja ringa (tror de e efter typ 6 veckor eller nåt sånt) så är det bara att ringa varje dag och fråga hur det går.. Hos USCIS och NVC eller vad de nu heter alltså..

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt går bra och att ni kommer till USA snart! Jag har bott här i nästan 16 år och älskar mitt liv här!

    Marie
    www.mls73.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad kul att du hittade till mig blogg. Jag måste uppdatera mig på din då den är ny för mig :)
      Jag hoppas också att hela processen går fort och vi snart är over there!!

      Radera

Skriv gärna några rader! :)