3 juni 2012

Know before you go.

Läste den här artikeln på CNN.com för ett tag sedan. Den handlar om att de klädregler (dess codes) som finns på shoppingmalls i Förenade Arabemiraten inte följs som de ska.

När Ken och jag bodde där så såg man flera exempel på att folk inte brydde sig, men man såg att de blev utstirrade. Respektlöst.

Jag tycker att man får ta seden dit man kommer och jag själv kände mig väldigt obekväm av att ha folk stirrandes på mig (främst gästarbetare), så det skulle aldrig ha fallit mig in att gå klädd på annat vis än att ha kläder som täckte axlar och knän.

2 kommentarer:

  1. Helt Enig, Madde. Og det er jo ikke så svært at gå i tøj, der dækker skuldre og knæ.
    Man har jo selv valgt at rejse i et muslimsk land :)

    SvaraRadera
  2. Jag var hemma i julas, men innan dess hade jag inte vart hemma pa 2ar..:O Sist jag var hemma pa sommarn var 2009, da var aven Moises med mig. Sa detta blir hans andra gang i Sverige... Ahh, langtar saaa!!! Svenska sommarn ar ju klart bast! :) Du vet inte nar du kommer over till USA an eller?

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)