1 juni 2012

festival för nybörjare - så överlever du.

MetalTown Göteborg 15-16/6.

Okej, inte min grej att gå på festivaler, inte min musikstil, MEN jag gör det för Ken. 

Sist jag var på någon form av konsert måste ha varit Mora Träsk, när jag typ 5 år eller nåt..återigen alltså ett bevis på att detta inte är my thing!

Jag har inte tänk så mycket på det, men igår i skolan pratade vi lite om festivaler och jag insåg att jag är helt CLUELESS när det gäller festivaler.

Man ska ju tänka på massor av saker för att typ överleva :)

-"du måste röra dig efter folkmassan". det finns verkligen vett och etikett för detta!!

-"du MÅSTE skydda dina öron med hörselkåpor". No shit?

- "ta med en tom flaska som du kan fylla med vatten om det blir varmt", "ta inte med för mycket värdesaker".. 

-"se upp för ficktjuvar"

-"ta inte dina converse" - they are bound to get lost..what?

God lord..hur ska jag klara detta?

Sedan blir jag skitnervös över att Ken ska vara på festivalen själv under större delen av fredagen, då jag jobbar. Tänk om något händer honom? Åhh..

Jag kommer att behöva en Café-Mocha-Vodka-Valium-Latte.

Tumblr_ldnjqqxzdb1qd6hudo1_500_large

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)