26 maj 2012

Rom.

Viva Italia!!

För en tid sedan bokade Ken och jag en romantisk resa till Italien och Rom.

Det som stod i vägen var om jag skulle få ledigt från jobbet eftersom jag börjar jobba nästan på en gång efter examen.

Men jag fick min önskade semesterdag och vi åker den 9/6 och kommer hem 12/6 och det ska bli så kul att få uppleva Rom.

Varken Ken eller jag har varit i Italien tidigare och de ska bli spännande att se vad vi tycker om landet.

Min bänkkamrat hade varit där och jag skulle få låna en guidebok av henne. Även min morbror och hans familj åker dit nu i helgen, så det verkar vara omåttligt poppis att resa till storstäder.

 72388622_large


2 kommentarer:

  1. Rom och Italien är UNDERBART! En stad som jag definitivt vill tillbaka till :) Ett tips är att ni går med guide på Colloseum och i Vatikanen så slipper ni stå i kö! Sen får man bättre info oxå :D Vi bodde nära Spanska trappan. Litet sött hotell med en söt kille i receptionen som tipsade oss om ALLT. Mkt gästvänligt! Sånt gillar jag! Ha en skön resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset!! allt för att slippa köer, då vi bara är där i två hela dagar.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)