23 maj 2012

love conquers everything.

T minus 15 days to go! :D

Idag gjorde jag min förhoppningsvis sista tenta i skolan och känslan är obeskrivlig!

Två långa år, fyra terminer är snart över och inom två veckor står jag med ett fint diplom i min hand.

Hade det inte varit för det enorma stöd från mina föräldrar, vänner samt naturligtvis Ken, så hade jag nog inte pallat att flytta hem och plugga i två år.

Målet var att när Ken och jag tog beslutet om att flytta ifrån Förenade Arabemiraten så skulle vara det sista vi gjorde innan flytten till USA, en sista uppoffring eller vad man nu kan kalla det och nu är vi äntligen här.

Jag är klar med mina studier (examen 8/6) och den jobbigaste tiden är förbi. Vi klarade det!!

Det har varit otroligt tufft att vara ifrån varandra, men vi har aldrig gett upp tanken om att få vara tillsammans och det är just den tanken som har hållit oss samman genom de här åren.

Jag vet inte hur många timmar som spenderats på Skype under min studietid, men det är säkert flera än jag kan räkna. Alla sms, e-mails och samtal är det som har fått oss att få tiden att försvinna.

Om två veckor befinner jag mig i Stockholm och jag kommer att vara utom mig av lycka när jag får åka ut till Arlanda och hämta Ken.

Jag är så glad!!!

6 kommentarer:

  1. Nu är målsnöret i sikte!=)

    SvaraRadera
  2. Sa underbart!!! Starkt jobbat av er bada, jag vet ju hur svart det ar och att man verkligen ibland ar ledsen och saknaden ar stor. Tackochlov finns ju tekniken idag, och att man kan ringa overallt i varlden utan att bli ruinerad. Onskar att Skype funnits nar vi hade long distance...:)

    Grattis till kommande examen!! Stor kram

    SvaraRadera
  3. Starkt kampat!! Det ar sakert inte alla som skulle klarat det... Nar bar det av till USA da? :) och vart??? *nyfiken i en strut*

    SvaraRadera
  4. Ja äntligen kan ni snart vara tillsammans igen! :) Hoppas dagarna går fort för er! Grattis till examen och välkommen till verkligheten!

    SvaraRadera
  5. Sa fint! Kerleken kan verkligen overvinna allt!

    SvaraRadera
  6. Grattis till examen!! Min mamma är faktiskt läkarsekreterare och det verkar som ett kul jobb. Har du tänkt jobba som det i USA också?

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)