28 februari 2012

Fried Green Tomatoes.

Igår pluggade jag i ett par timmar, men spenderade mesta tiden på Skype med Ken.

Jag saknar honom så mycket och den känslan blir förstärkt när jag kommer hit.

Anyways..Igår kväll så tog hans familj med mig till restaurangen Fried Green Tomatoes som har en buffé med massor av traditionella rätter från södern ex. Cornbread, Fried Chicken, Baked Chicken, Fresh Baked Dinner Rolls, Fried Green Tomatoes, Mashed Potatoes, Green Beans, Corn, Sweet Yams, Collard Greens, Rutabagas, Steamed Cabbage, Coleslaw, Potato Salad, Deviled Eggs, Banana Pudding.

Jag var proppmätt när jag kom därifrån.

Idag ska jag åka till två sjukhus här i Montgomery för att få lite information angående min uppsats plus lite extra skoluppgifter som jag fick i ekonomin att ta reda på.

Kan också tillägga att det åskar och regnar här med en luftfuktighet på 94% och ca. 15 grader.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Blir sa glad att hora att du bor hos dina svarforaldrar och med det antar jag att ni har en bra kontakt. Avis, i Augusti har jag kant min man i 20 ar (herrgud vad gammal jag kanner mig nu..) och vi har varit gifta i 6 ar och bott i USA nastan lika lange, och jag har a l d r i g traffat min svarmor..hon har darmed aldrig traffat sina barnbarn. Mycket jobbig och trakig situation. Sa jag blir glad over att hora att det ar annorlunda for dig! Dock ar det nagot jag aldrig skriver om pa bloggen da den ju ar pa engelska och man vet ju aldrig, en dag kanske hon tittar in och laser...

    Men men, haha var tvungen att smale at all mat! Southern food= fried food! Eller hur?

    Forresten, foljde din mamma med till USA, tror att du skrev om det tidigare att hon skulle med. Ha en bra resa nu, forstar att saknaden ar om mojligt annu storre tillsammans med hans familj. Nar kommer han hem fran Afghanistan?

    Ha en bra fortsatt vistelse och hoppas att du far all info du behover!

    Kramar!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)