20 juli 2011

USA pt 1 - The arrival

Söndagen den 19/6 åkte jag upp till Arlanda och bodde på hotell innan det var dags att resa till USA dagen därpå.
Flyget var i tid och det var ett direktflyg till JFK från Stockholm. Säkerhetskontrollen och alla dess frågor gick bra, men jag kommer aldrig att lära mig att checka in via en sk. self check-in..avskyr dessa maskiner.
Vart besviken över standarden på flyget över, då vi inte hade några tv monitorer vid våra säten :( så det blev en lååånnnggg flygresa över..

Väl framme vid JFK så gick allt mycket smidigt, men problemen började när jag skulle till min nya gate för att åka till Atlanta..vad händer? Jo, när jag hade dubbelcheckat mina biljetter för följande resa och när jag återigen checkat in mitt bagage på nytt visar det sig att mitt Delta flyg till Atlanta är cancellerat...wtf!!
Panikslagen beger jag mig tillbaka till servicedisken och ingen kunde tala om varför flyget var inställt..så fungerar Delta!!

De gav mig dock ett alternativ och det var att sätta mig i en taxi från JFK till LaGuardia och därifrån ta ett flyg till ATL. Gissa om jag hade en hög puls, men trots allt så gick det bra och jag kom fram två timmar innan nästa flyg skulle avgå, men då det var en ny flygplats innebar det också en ny incheckning vilket förde med sig att jag tydligen hade övervikt och skulle betala 90 dollar för detta..Arrgghh!!
Men min övervikt bestående av Nacho Cheese fick plats i mitt handbagage, så jag lyckades rädda situationen och mina dollars :)
Jag ankom säkert till Montgomery vid 21-tiden och hans pappa och syster var där för att hämta mig. Skön känsla att vara tillbaka i USA igen!


Yellow NY cabs at LaGuardia

Welcome to N.Y

Taking off from LaGuardia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)