4 november 2010

From Russia with love

Hej på er eller ska jag kanske skriva Привет тебе, som enligt google translate betyder Hej på er... :)

Idag har jag äntligen tagit tag i högen av dokument som ska skickas in, för att ansöka om turistvisum till Ryssland. 
Det börjar ljusna lite på våra planer att fira jul/åka på en liten semester tillsammans. 
Fast jag har ännu inte hört något från K, sedan han åkte till en annan bas som ligger nära den Amerikanska Ambassaden igår. Men jag hoppas att det har gått bra.
Vi vill inte riskera att det blir några andra problem eller omständigheter, så han tog ledigt för att kunna hinna i tid till sitt möte i morse.

Det finns så mycket andra länder i Europa, som vi inte besökt än och där ingen av oss behöver visum, men K vill absolut att vi ska till Moskva...och då får det bli så.
Samtidigt i all negativitet, så tror jag säkert att det kommer att bli en trevlig resa (om vi kommer dit) och det blir ännu en prick på kartan över länder som vi har besökt tillsammans.

Och vad noggrann man måste vara, att alla blanketter är ifyllda på rätt sätt, fotot ska vara inom vissa mått ramar, intyg från försäkringsbolag och inbjudan ifrån hotellet. 
En försmak av vad som väntar inför Fiancee Visumet kanske ?!?


För visum till Ryssland krävs:
-Visum ansökan (eng)
-Försäkringsbrev från godkänt försäkringsbolag ex. Folksam (eng)
-Inbjudan från hotellet (eng)
-Foto
-Ansökan till Comet Consular Service, om man vill att de ska behandla ärendet och dom bifogar alla handlingar som ska fyllas i.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)