15 mars 2018

Ponytail envy!

För ett par år sedan klippte jag håret(pixie-aktigt) efter att graviditeten hade satt sina spår och förändring behövdes...

Jag trivdes jättebra med frisyren och hade en helt gudomlig frisör, men sedan kom flytten till Florida och försvann gjorde den bästa frisören jag någonsin haft.

Jag sökte efter en bra frisör och hittade en som jag typ trivdes med, MEN hon klippte mig kortare än kortast och jag vart först chockad och besviken, men jag kunde inte få tillbaka mitt hår utan fick deal with it. (Klagade och vid nästa besök jobbade hon inte kvar).

Just nu, så låter jag mitt hår växa ut, men det har tagit sin lilla tid att gå från kort pixie till page, som jag har nu. Jag har sparat håret i ett år och insett att jag inte tillhör den kategorin av folk som kan ha kort hår. Mitt hår växer alldeles för fort och det är tjockt...ni förstår.

Men när man väl bestämmer sig för att man vill ha längre hår, så ska det ju helst ske NU eller hur? Ponytail Envy just nu...

2 kommentarer:

  1. Minns en frissa jag gick till... och hon bara klippte o klippte. Fattade ingenting! Blev korthårig! Gick aldrig dit igen. Fast ibland är jag lite sugen på kort hår. Håret växer snabbar under sommaren. Men du har väl nästan sommar jämnt! Så snart så har du den längd du vill ha.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha stämmer! Värmen gör att håret växer snabbt, både på gott och ont.. Det var bekvämt med kort hår, men jobbigt att klippa det så pass ofta.
      Kram

      Radera

Skriv gärna några rader! :)