1 januari 2018

Halvårskollen - Januari till Juni.

2017 är förbi och i år har jag gett mig den på att få till en tillbakablick av året som gick!

[Januari - Juni]

Januari

Återhämtning efter en envis förkylning hos hela familjen. Upplevde det första kalla vädret i Florida med -2C. Träffade delar av Kens kollegor när bolaget bjöd på middag, trevligt!

Februari

Besök från Alabama och visade runt vår släkt i Orlando. Det blev besök till Disney Springs, där jag testade Poutine för första gången.  Vi tog en liten familje vacay och bodde på Hilton hotell över en helg. Mysigt!
Ken reste till Texas för att slutföra försäljningen av vårt hus samt se till att våra möblerna hamnde i förvar här i Florida. Delar av vårt bohag fick vi till vår lägenhet och det var som julafton. Känslan av att få tillbaka Everest ordentliga barnvagn samt vår matt-tvätt var underbart.




Mars

Fick ett mindre meltdown över tvättstugan vid vårt lägenhetskomplex. Skrev arga lappar och tjurade!!
Vi "firade" att vi hade bott i Florida och Orlando i 5 månader. Firade St Patty's Day med öl och smarrig mat på Buffalo Wild Wings. Vi började leta hus och chillade vid poolen.

April

Lämnade in uppsägningsansökan av lägenheten, vilket kändes såååå bra!! Vi testade kubansk mat samt libanesisk mat och hittade nya favvis ställen att äta på. Såg sköldpaddor vid vår lägenhet, coolt.
Vi var till Walgreens och tog passfoton till Everest pass. Vi ansökte även om hennes pass...

 
Maj

Vi flyttade!!! Äntligen fick vi nycklarna till huset och veckorna bestod mycket av, att flytta bohaget från lägenheten till huset.Vi fick också besök av min svägeska från Alabama samt besökte iDrive med Orlando Eye.



Juni

Vi reste till Sverige och spendera två veckor tillsammans med min familj. Jätteroligt, då jag inte varit hemma på 3 år samt att det var Eveest och Linus första besök i Sverige. Stort!




1 kommentar:

  1. Vad mycket ni hunnit med under 2017!��

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)