8 februari 2017

Besök till Disney Springs och Poutine.

Lillan sover och jag njuter av en kopp kaffe. 
Vi har varit ute på morgonpromenad och jag har hunnit dammsuga. Skönt.
..

Till helgen kommer Alabama-gänget tillbaka från sin kryssning och de stannar lördag - söndag. På lördag har vi tänkt ta med dom till Disney Springs, då även detta är ett nytt ställe för oss. 
Ska bli så himla roligt och vi är taggade!

Jag har suttit och kikat på Disney Springs website och även tittat på några YouTube-klipp därifrån och det ser väldigt mysigt ut. Kolla in klippet från Youtube

Det finns massa mysiga restauranger, cafeer och barer samt shopping! 
Bland alla restauranger savar det speciellt ett ställe som Ken inte ville missa matmässigt och det var The Daily Poutine

Poutine är för er som inte vet, en klassiskt kanadensisk maträtt som i stort sett består av pommes frites täckt med diverese toppings som ex. cheddar cheese curds och sås. 

Vi kommer sannolikt inte att vara hungriga när vi åker därifrån.

Ha en fin onsdag!

4 kommentarer:

  1. Åh, ni har en rolig helg framför er!:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att det kommer att bli bra! Roligt att testa nya ställen och Orlando har såå mycket att erbjuda.

      Radera
  2. Kul!
    Mysigt med besök. Nu har ni ju ganska nära till Alabamafamiljen igen.
    Angående maten igen och Everest. Vet exakt och precis hur det är, men jag hoppas att du landar i hur det är och inte stressar över det. Jag lärde mig det till slut. Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli roligt till helgen och besök är alltid kul.
      TACK för din respons i tidigare inlägg, det uppskattas verkligen och jag kommer ta till mig dina ord.
      Stor kram och ha en fin onsdag.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)