16 januari 2017

SÅNGPÅSE.

Halloj!

Lite innan jul blev mina föräldrar pratades med en av våra grannar hemma och det vart tal om barn(barnbarn i detta fall) och de vart rekommenderade att köpa en sk. sångpåse till Everest.

Tydligen väldigt poppis på förskolor och dagis hemma i Sverige, men jag hade då aldrig hört talas om detta innan.

Tyvärr hade de flesta barnbutiker sålt slut på dom lagom till jul, så Everest fick sin för några dagar sedan och den kommer från Oscar&Ellen i en väldigt fin påse innehållande 6 stycken föremål..

-Stjärna
-Spindel
-Ekorre
-Lamm
-Katt
-Buss

Vi har haft väldigt roligt med denna sångpåse och Everest tycker om att titta på de olika föremålen, plocka i/ur dessa ur påsen samt att lyssna på min sköna stämma .. not!



3 kommentarer:

  1. Nej, men vad gulligt. Helt nytt för mig, förstås. Finns inga småbarn runt om mig ngnstans. Alltså det är en påse där de kan plocka upp små tygfigurer? Och sen sjunga en sång om dem? Jättegullig ide. Det där skulle jag ha älskat om det fanns när jag hade en bebis för länge sen :-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skrev förresten en lång kommentar på ditt inlägg om tvåspråkighet. YAY för dig!!!

      Radera
    2. Stämmer bra. Hon tycker väldigt bra om sångpåsen och ett mycket roligt sätt att lära känna igen figurer som att öva sång.

      Och tack för fin kommentar om språket! Vi vill absolut att hon ska lära sig svenska, vilken gåva.
      Kram

      Radera

Skriv gärna några rader! :)