14 december 2016

Klämma puppar.

Om någon timma ska jag iväg och göra min första mammografi. Känns väl sådär om jag ska vara ärlig, men jag vet att det är för min bästa hälsa och välmående.

Kort bakgrund..

För någon vecka sedan träffade jag en ny obgyn här i FL för att göra min årliga koll av fiffi och precis som vid många andra inskrivningar?! till nya kliniker ville dom ha lite bakgrund och ev. sjukdomar i familjen med mera.

Och eftersom vi har haft bröstcancer i familjen, så tyckte hon att det var god ide för mig att redan nu gå iväg och få dom kollade. Så, det ska jag göra idag.

Jag har hört(man ska inte lyssna på andra, men..) att det går snabbt, men att det är ganska obehagligt samt att det är värre om man har små bröst och då undrar jag hur det kommer kännas för en annan som har typ tennisbollar-i-tubsockor//taxöron-modell sedan tiden då jag ammade Everest!?

2 kommentarer:

Skriv gärna några rader! :)