10 december 2016

Julbord på IKEA.

Hallå där.

Igår eftermiddag hade vi lite ärenden att uträtta. Dels skulle jag hämta upp mitt nya svenska pass och sedan hade vi köpt biljetter till IKEAs julbord här i Orlando.

Vi började med att ta en 40 min biltur till Celebration för att möta upp en konsulatrepresentant och få mitt nya pass. Det gick supersmidigt och det var verkligen fin service från svenska konsulatet.


Därefter åkte vi till Mall at The Millenia, där vi först funderade på om vi skulle skriva upp oss på en väntelista för att Everest skulle få fotas med tomten, men väntetiden var 5 timmar!!, så vi sa i stort sett screw this och gick till IKEA och åt julbord istället.


 

Alla biljetter till julbordet var utsålda och det var kul att se så mycket folk där. 
Det var längesedan jag såg så många svenskar på ett och samma ställe.

Buffén var bra med allt från julskinka, sill, köttbullar och prinskorv till ris a la Malta och allt smakade riktigt bra. Extra mysigt var också att det bjöds på ett luciatåg. Så fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna några rader! :)