4 oktober 2015

Två veckor!

Tack för alla goa hälsningar både här och på Instagram. Ni är bäst!

För två veckor sedan vid den här tiden hade jag o n t!! Vattnet gick några timmar tidigare när mamma och jag var på KROGER, så det blev ett snabbt besök.

Läkaren som som skulle lägga Epidural satt 'fast' bakom ett tåg och skulle komma så fort som han bara kunde, så barnmorskan gav mig smärtstillande som resulterade i en kräk-fest från helvetet .. Jag tål ingenting!

Men runt 21-tiden fick jag äntligen min bedövning och allt lugnade ner sig. Från 21 till 02 hände nada och vid 02 var jag 4 cm öppen .. Suck! 
Därefter tog allt en himla fart och vid 5-tiden var jag 9 cm öppen och det var dags att börja krysta.

Kl. 07:17 föddes Everest och som nämnt tidigare var det en fantastiskt upplevelse.

8 kommentarer:

  1. Hojtar grattis här också!! Så fin och söt hon är, den lilla!!
    Hemskt med blåsljudet på hjärtat, men glad att det blev vård direkt även om jag fattar hur hemskt det var för er, hua.
    Nu önskar jag er lugna dagar och att du landar mjukt och lugnt i din roll som mamma.
    Kramar från mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket. Vi har verkligen tagit hand om tiden vi haft tillsammans, nu när Ken börjar jobba. Helt otroligt vad tiden går fort. Lillan blir 1 månad nu på måndag.

      Radera
  2. Hon ar sa fin!!!!!!
    Vilken upplevelse att vattnet gick pa Kroger. Oooopsie!!
    Vad bra att du fick en fin forlossning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, hon är verkligen jättego!
      Haha, ja Kroger-upplevelsen blev något att minnas, men allt gick jättebra!

      Radera
  3. Stort grattis till fina Everest!

    SvaraRadera
  4. Stort gratis till eran lilla sota princessa. Hon ar helt fortjusande sot.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Hon är så himla go och hon är redan 1 månad på måndag.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)