30 juni 2015

Vi har flyttat!

God Morgon!

Sitter i köket bland alla kartonger, möbler och saker, som ännu inte blivit utplacerade i huset. Jag väntar också på att FedEx ska komma och hämta lillans byrå som var trasig vid leverans .. trist. 
Det stod på bekräftelsen att de kunde dyka upp mellan 8am - 8pm. Så det är bara att vänta!
..

Förra helgen flyttade vi från Ft. Worth till pittoreska Granbury. Vi tröttnade på stressen, konstanta trafiken, köandet och boendesituationen över lag, så nu i juni när vårt kontrakt gick ut, valde vi att flytta. Vi har hittills hyrt ett hus i Ft.Worth, men kände att det var dags att hitta vårt egna drömhus, vilket vi gjorde en dag i april/maj(mer om det vid annat tillfälle).

Jag har varit ledig i två veckor för att kunna hjälpa och underlätta för Ken så mycket som möjligt eftersom han under veckodagarna har jobbat och pluggat. Det har varit TVÅ lååånga veckor och jag vet inte hur många gånger som jag har kört t/r Ft. Worth, men nu är huset tomt, städat och nycklarna är inlämnade.

På väg till Ft.Worth.

En av flera parker i Granbury.

Nya grannskapet.

6 kommentarer:

  1. Granbury verkar supertrevligt! Skönt att ha flytten i backspegeln nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en idyll. Lugnt och skönt, perfekt enligt oss :) Nu måste du komma på besök!! :)

      Radera
  2. Har precis mailat dig! tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen hit :) Jag har fått ditt mail och läst det, svarar så fort jag kan.

      Radera
  3. Ser jattefint ut. Blir det narmre till jobbet for dig nu? Ser att detta ligger ca 45 minuter utanfor Fort Worth. Hoppas ni kommer att trivas riktigt bra. Vad bra att du kunde ta lite ledigt for att hinna fixa med flytten. Skont att ha detta fixat bakom sig innan lillan kommer.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Vi trivs väldigt bra! Trots att det tar 45 min att pendla, så är vägarna bra så det går bra.
      Kram

      Radera

Skriv gärna några rader! :)