11 juni 2015

Mest ställda frågor under min graviditet..

Frågorna kommer dagligen, antingen från kollegor eller från främlingar jag/vi möter ute..ibland önskar jag att jag kunde ha alla svar skrivna på en lapp och dela ut..suck.

Top 6 questions!

1. Are you pregnant? No, what gave that away liksom..
2. How far along are you?
3. You got such a small belly for being x months.
4. Is it a boy or a girl?
5. Do you have any names picked out?
6. How long are you planning on working? / When are you coming back to work?


Vecka 26

15 kommentarer:

  1. Ja när man är gravid ställer många ganska personliga frågor. Konstigt.
    Och alla har åsikter... Du är jättefin och ni kommer bli toppenföräldrar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det börjar bli nervöst och vi har många funderingar, men hoppas att det ska gå bra.
      Jag har upptäckt negativa sidor hos folk i min bekantskapskrets som jag inte trodde skulle reagera på det sätt de gjort, tråkigt!

      Radera
  2. Haha! Känner igen! 3:an och 6:an får jag dagligen. Jag ligger ju på kurvan för tusan, magen är så stor som den ska vara! :) sedan inte helt ok att börja arbeta tidigt i Sverige har jag märkt (går tillbaka och jobbar en liten ynka dag i veckan efter tre månader).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha samma frågor kommer om och om igen..Jag ligger också som jag ska enl. kurvan, men folk häver ur sig lite vad som helst utan att tänka..

      Radera
  3. Jag får höra "you're about to pop any day now, huh" ganska ofta. Senast igår. Det är två månader kvar. Och magen mäter precis enligt rätt vecka. Tror folk måste ha nåt att säga och så kläcker de ur sig vad som helst utan att tänka sig för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det är fallet också. Jag har hört mer folk säga att jag har en väldigt liten mage än någonting..trots att jag också följer kurvan.

      Radera
  4. För mig var den tveklöst vanligaste frågan om det var en pojke eller flicka!

    SvaraRadera
  5. Visst vore det roligare om folk skippade dom fragorna istallet och sa- You look so beautiful.
    Det fick jag hora EN gang nar jag jobbade som gravid av en kund. Resten av kunderna stallde alltid samma fragor som du far. Den varsta som jag fick var- Are you having twins? Det var av en 17arig medarbetare och han trodde han var rolig. Hmmmmmm njaaaa..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig! Det är inte alls många som har något positivt att komma med utan häver ur sig vad som ibland..trist!

      Radera
  6. Känns som om alla dessa frågor utom första som man ganska tydligt ser är väldigt vanliga frågor som man kan förvänta sig och som man man ställer. Kan förstå att det kan kännas lite tjatigt i längden men tror att folk vill visa intresse och är nyfikna på ett ärligt sätt.
    Du är jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket :)
      Absolut förstår jag att det blir frågor, men ibland blir det tradigt och tjatigt i längden helt klart..

      Radera
  7. Det kanns som om det liksom bjuder in till fragor nar nagon ar gravid. Det roligaste tyckte jag anda var att ungefar halften av folket brukade saga: Oj vilke liten mage for 6 manader och den andra halften: Oj vilken stor mage for 6 manader. Min mage lag précis pa kurvan dar den skulle vara men alla tyckte att den antingen var liten .. eller stor! :-).

    SvaraRadera
  8. Kanner sa igen fragorna. Det ar jobbigt, och som du ocksa tog upp nagongang att folk tror att det ar ok att klappa pa magen etc, vilja kanna sparkar utan att fraga, nagot som jag tycker ar otroligt intimt och speciellt och inte nagot som jag kande for att dela med mig av till "vem som helst".

    Det varsta var nastan efter fodseln, kanske annu mer speciellt for folk att fraga nar det var tvillingar kanske, vad vet jag..om HUR jag fodde? Vad kan det vara for intresse for alla andra an slakt och vanner att veta? Om jag pushade ut dom eller om dom plockades ut via snitt..vad spelar det for roll? Det tyckte jag var sa osmakligt, jag ar en person som ser saker valdigt bildligt och jag tyckte att det var nastan ackligt att framlingar ville veta det..SEN var det ju otroligt vanligt att fa fragan hur mycket smartstillande man fick, om man tog epiduralen, om det tog lang tid. Varfor tycker folk att det ar viktigt att veta? For att jamfora? For att "kanna sig duktig" eller for att kunna klanka ner pa nagon om dom tagit smartstillande?? Jag forstar annu inte..Nar jag sedan ibland lite hastigt och lustigt fick ur mig att nej, jag hann inte fa smartstillande, da kunde folk vara sa knappa att fraga hur ont det gjorde, om jag sprack etc etc...JA, du hor, folk ar inte kloka!!

    Hoppas att du ger svar pa tal, ibland blir man bara sa forvanad att man inte kommer pa nagot alls att saga, men manga ganger efter att ha hort samma fragor om och om igen, sa fick jag ocksa lite skinn pa nasan och fragade tillbaka ibland, varfor vill du veta det? Eller bara kort, det ar valdigt personlig information som jag inte delar med mig till vem som helst..Da blir folk nastan paffa for att man svarar sa!

    Suck, du ser jattefin ut, med "the glow" och allt!! Jag hoppas pa att du kan vila benen hogt ofta och lange, kalla fotbad etc, jag vet hur mycket jag svullnade och det finns bra kylande kramer till just fotterna som jag tyckte var underbart att massera med. Ibland bara lagga kramen i kylen en stund kunde ocksa hjalpa. Ta hand om dig i sommarvarmen - hoppas du har moglighet till mycket pool tid, det ar mysigt for hela kroppen om man har lite krampor har och dar!

    Stor kram och eftersom jag missat det har pa bloggen - stort grattis till nya huset!!

    SvaraRadera
  9. Tröttsamt!! Har två ungar o fan vad folk ska kommentera o bry sej!!!! Jag var stor och så åt jag feta ost o allt får man kommentera på ... Ja håller med ang folk som man inte tror ska ha udda / neg åsikter uttalar sig .. Vänta bara till barnen är fött då ska det tyckas hit o dit o kommenterad att barnen är litet , el har han börjat gå ? Krypa? Prata? Ammar du? Är han inte för varmt klädd ..? Är det inte för stora banan-bitar? Blaaaaa blaaaa.. Det är underbart med barn:-) så stäng öron o sålla o skippa umgås med dem som tycker för mkt man behöver spara energi till sitt barn o egna familj och glöm inte att era beslut är dem som NI TYCKER ÄR BÄST för er<3

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)