3 juni 2014

Mina föräldrars första resa till USA.

Tänk att det "bara" är 72 dagar kvar tills jag får krama om mina föräldrar igen. Månaderna har gått fort och det har faktiskt gått bra med hemlängtan hittills, men förra veckan började vi på jobbet prata om, vilken skillnad på dagsljus det är om dagarna nu under sommaren mot vintern. 

En kollega berättade att de hade varit på kryssning till Helsingfors och Tallinn för någon sommar sedan och de hade tyckt att norra Europa/Skandinavien var så vackert på sommaren. DÅ fick jag hemlängtan som bara den!!

Jag längtar verkligen efter att få komma hem och njuta av sensommaren i Sverige med allt vad det innebär, samt att mina föräldrar faktiskt kommer att följa med mig tillbaka hit till USA för första gången och besöka oss i Texas.

Alla undrar om jag blivit helt galen som tar med mina föräldrar hit under den hetaste månaden augusti, men så blir det och jag vet att de kommer att klara det galant!

Vi har inte bokat resan tillbaka från Sverige till USA ännu, men inom kort kommer vi göra det och jag ska också hjälpa dom med alla dokument som behövs ansökas om innan resan hit. 

Som de flesta känner till behöver alla svenska medborgare ha ett godkänt ESTA för inresa till USA för en kortare semestervistelse. Läs här för mer information om visum till USA.


11 kommentarer:

  1. Åh, måste ladda ner en ny countdown app så jag kan hålla koll på hur många dagar det är kvar tills jag åker hem, längtar också! Inte lätt det där med att alltid längta..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har varit tufft till och från att bo i ett nytt land, så det ska bli mysigt att komma hem ett tag igen.

      Radera
  2. Härligt!
    Förresten, vad har hänt med ditt Instagram? Har inte sett dina foton?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad kul att dina föräldrar snart kommer och hälsar på. Jag tror också att det kommer att gå galant med värmen. Det finns ju AC tack o lov i USA att svalka sig med överallt. Har ni mesta dels torr värme eller är det relativt fuktigt hos er? SÅ härligt att du också snart få komma hem en sväng och njuta av den fina svenska sommaren. Det är ju då som sverige är som allra finast på alla sätt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ACn är min bästa vän just nu. Är verkligen inte van värmen, det var ett tag sedan jag upplevde sån här värme. Hoppas mina föräldrar komma tycka om TX trots hettan... :) Längtar väldigt efter dom och det ska bli kul att ses i augusti.
      Ha en fin helg.

      Radera
  4. Roligt att du ska hem en sväng. Hur länge stannar du?
    Det är ju lätt för svenskar att resa in i USA på turistvisum, skönt.
    Hettan ja, men det finns ju AC! Tack och lov!
    Undrar också om ni har fuktig värme? Eller om den är torr.
    Hos mig är det SÅÅ fuktigt om sommaren, och hett.
    Utan AC skulle jag försmäkta.
    Ja, de vita nätterna är verkligen unika!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! :)
      Just nu är det väldigt fuktigt här. Idag har vi ca. 35 grader och 50% luftfuktighet, men för ett par dagar sedan var det runt 85-90%.
      Jag kommer att vara hemma två veckor och sedan tillbaka till USA med mina föräldrar.

      Radera
  5. Ser så mycket fram emot att ses och snicksnacka live!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli så jäkla härligt att ses igen :) Massa fika och mys.

      Radera
  6. vad mysigt det låter!! har också nedräkning på mobilen tills dess att jag landar på svensk mark igen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli härligt att få komma hem till Sverige igen :) Längtar verkligen...

      Radera

Skriv gärna några rader! :)