1 juni 2014

Hello Juni.

Okej...vart tog maj vägen?! Kommer ihåg min födelsedag någonstans där i början av maj, men sedan rasslade det till med dagarna och nu är vi alltså i juni. Holy cow.

Idag och imorgon är jag ledig, vilket känns bra. Ska ägna morgondagen åt lite nya projekt samt att städa..urk, då Kens syster Alyse kommer hit på fredag. Hon har aldrig varit till Texas, men eftersom hon bara är här fredag - måndag så kommer vi att hålla oss här i trakterna. Jag har inte träffat henne sedan februari 2012, så det ska bli kul att ses igen och catch up.

Vi planerar att besöka Ft.Worth Zoo som ska vara jättefint samt den Botaniska trädgården som inte alls ligger långt ifrån The Cultural District där jag jobbar. Det obligatoriska stoppet vid Stockyards med dess supergoda restauranger ska också hinnas med :)

I morse åkte Ken och några av hans polare till en skjutbana några miles härifrån. Ken har köpt ett nytt vapen (hand gun) som han skulle testa idag för första gången. Jag är väl måttligt road...Jag har testskjutit ett vapen för några månader sedan, men jag har fortfarande lite svårt för vapenkulturen är här...
Anyhow...När herrarna kommer tillbaka om några timmar ska vi ha lite bbq här med hamburgare, korv, chips och öl. Nom nom!

2 kommentarer:

  1. Skönt med ledighet och det låter väldigt trevligt att utforska pärlorna i hemtrakten lite närmre. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stockyards tröttnar man aldrig på..hihi alltid något att utforska! Ska bli spännande att se vad hon tycker om Ft.Worth samt ev. Dallas om vi åker dit.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)