8 juni 2014

Fort Worth Zoo.

Idag gjorde vi en utflykt till Ft.Worth Zoo som många har rekommenderat oss att besöka och det var en väldigt mysig upplevelse.

I morse regnade det här och var molnigt, men lättade på under förmiddagen, vilket gjorde dagens utflykt väldigt behaglig.

Vi har sett elefanter, flamingos, krokodiler, klappat ormar(trodde jag skulle dö ett tag, då jag har sån ormfobi) zebror, lejon, flodhästar, pingviner mfl.

Ett mycket välskött zoo med vacker natur, omgivning och naturligtvis djur som vi rekommenderar och ger 5 stjärnor!




6 kommentarer:

  1. Åh August skulle bli alldeles till sig över att se en noshörning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha..tänkte allt på honom när jag såg alla fina djur - ett paradis för såväl stor som liten :)

      Radera
  2. Mysigt med ett zoo i närheten.:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen! Det var inte heller farligt dyrt med inträde heller, så det lär bli fler turer dit.

      Radera
  3. Ser verkligen ut som ett vackert och välskött zoo. Vi har ännu inte besökt det zoo som finns här i Basel men ser fram emot att göra detta. Blir nog besök i sommar då Calles syster med familj kommer. Kan tänka mig att småtjejerna skulle gilla detta. Modigt att våga klappa ormarna om du har ormfobi.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte varit på ett Zoo på mycket länge, men det var kul. Alltid poppis bland små som stora :)
      Jag var sååå nervös och tvekade av-och till om jag skulle våga klappa ormen, men jag gjorde det och är så stolt över mig själv.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)