5 juli 2013

Vad händer i Fort Worth?

Ken har äntligen flyttat in i huset som vi har hyrt i Fort Worth.

I lördags hyrde Ken en U-Haul i Montgomery och körde tillsammans med hans mamma och syster de 120 milen från Montgomery till Fort Worth med övernattning längs med vägen.

I söndags fick han nycklarna och i måndags började de att flytta in de saker som vi hade i vårt förråd och vi är evigt tacksamma att vi fick hjälp.

Kan ju säga att det känns sådär att vara här i Sverige medan de sliter för att få allt klart.

Han trivs bra på jobbet efter första veckan på jobbet, men det är ensamt för honom i huset. Åhhh som jag längtar efter honom.

Det har blivit sena nätter för min del med tidsskillnad, men det har varit värt varenda minut.

Vi planerar och funderar hur och vad vi ska ha i varje rum - men det finns gästrum, så familj och vänner kan komma på besök

Ett perfekt litet hus för oss två och jag längtar verkligen efter att få se det i verkligheten och naturligtvis saknar jag min man jättemycket.

8 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att det rasslar till i brevlådan efter semestern och att du snart därefter sitter på första flyget över.=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj som jag längtar. Kan säga att det känns värre nu än vad det någonsin gjort under tiden Ken var deployed i Mellanöstern. Vill bara vara hos honom nu.

      Radera
  2. Åh Vad glad jag är för din skull!!! Håller tummarna för att du kan flytta riktigt snart! Kan du åka och hälsa på med ett turistvisa eller måste du vänta tills det andra visat blir klart?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! =)
      Jag längtar som bara den nu och är riktigt otålig!
      Jag skulle säkert kunna resa över, men vi vågar inte ta några risker eller chanser då jag hört att ett besök på turistvisa kan medföra vissa förseningar i visumprocessen..vi får helt enkelt fortsätta vänta :/

      Radera
  3. Åh fy kan tänka mig att det är jobbigt. Att nästa, men bara nästan, "kan ta på det" liksom. Du är så duktig som håller ut! Den som väntar på något gott....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Så nära, men ändå så långt borta...

      Radera
  4. Oh förresten, jag har hört att man numera kan ansöka om att få åka in i USA, trots att visum processen är igång. Då gäller det enbart en "resa" alltså, om du får godkännande så gäller det flyga in och stanna tillfälligt. Du måste lämna för att komma tillbaka igen (permanent då) när du har ditt "green-card-kuvert". Kolla upp det om det om ni tycker det är värt pengarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oj, det visste jag inte om...tack för tipset!! Ska verkligen ha det i bakhuvudet om det skulle dra ut på tiden. Tack snälla för tipset!

      Radera

Skriv gärna några rader! :)