19 juni 2013

Tidsskillnaden.

Ken har kommit fram säkert till Montgomery med lite fördröjning från Atlanta pga. oväder. Antar att det är säsong för det nu?!

Igår var han till vårt förråd och kikade på lite saker som han ska ta med sig till Fort Worth nu till helgen. Han ska möta upp en mäklare nästa vecka också, då han vill hitta ett bra boende ganska omgående.

Han har också varit och skaffat ett nytt mobilnummer och jag fick kontakt med honom på eftermiddagen svensk tid och sedan använde vi iMessage lite på kvällen innan det var dags för mig att ta kvällen.

Är så van att vi har någon timmes tidsskillnad, men nu är det helt plötsligt 7 timmar. Not cool!

10 kommentarer:

  1. Jag har läst din blogg lite nu och då men inte tidigare kommenterat. Jag är väldigt glad för din skull att du och maken äntligen blir återförenade och får starta ert liv tillsammans efter att ha fått kämpa hårt med allt. Jag bodde i Alabama i fyra år (2006-2010) så det var extra roligt att få reda på att din make är från just Alabama. Vi bodde dock i Birmingham och reser gärna tillbaka så fort vi får chansen för att hälsa på goda vänner vi har där. Jag är född i Texas (Austin) men vuxit upp i Sverige. Tycker Texas är coolt. Gjorde en roadtrip i Texas 2011. Stort men coolt. Mycket snygga boots om du gillar cowboy stilen. Jättekul att ni ska flytta dit. Stort grattis. Vi flyttade tillbaka till Sverige två år efter Alabama men hade svårt att finna vår plats på hemmaplan igen så nu bor vi i Schweiz och trivs utmärkt här. Men en stor portion amerika har vi fått med oss och umgås en hel del med amerikanska expats här i Schweiz.
    Hälsningar
    Desiree

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du hittade hit - välkommen! :)
      Häftigt att ni bodde i Birmingham, inte långt från Montgomery där Kens familj bor.
      Texas verkar jättehäftigt och jag plöjer igenom reseguider/bloggar/resedagbok efter upplevelser om livet där. Can't wait to move!!

      Radera
  2. Ja, tidsskillnad sucks rent ut sagt. Vi har 9 timmar till Sverige - helt hopplost. Men snart ar ni under samma tak, och da sitter du har i USA och "klagar" over att det ar svart att ringa hem! :)
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu har vi 7 timmar, men det är en omställning som heter duga :(

      Radera
  3. Men nu siktar ni målsnöret och slutet på er tid isär!=) /Penny

    SvaraRadera
  4. Oj hur kunde jag ha missat detta!! Vad kul at flytta till Texas!! :) Jag hade väl hoppat på Nashville, men men ;) hehe. Så roligt att allt rullar på så bra nu för er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Texas here we come :)
      Känns bra och det känns toppen att några av bloggtjejerna i min blogroll redan finns där.

      Radera
  5. Hur känns tidskillnaden? Har själv aldrig upplevt det men det verkar som om man anpassar sig rätt fort, eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom jag fortfarande är i Sverige och Ken i USA, så är det fruktansvärt jobbigt med tidsskillnaden just nu och för tillfället har vi 7 timmars skillnad.

      Radera

Skriv gärna några rader! :)