14 juni 2013

Happy news to share this friday morning.

Igår pratades Ken och jag vid, då han i stort sett bara väntar på att få komma med Freedom flight tillbaka till USA. Ser ut som det kommer att ske imorgon - yay!

Efter att ha sagt god natt, så dröjde det inte länge förens han ringde upp mig igen för att förmedla goda nyheter angående mitt visum.

NVC (National Visa Center) har fått min ansökan och har börjat gå igenom den. Ken har betalat Affidavit of Support och inom de närmaste dagarna kommer vi att få en bekräftelse ifrån dom.

Det har inte gått mer än 5 veckor sedan USCIS godkände min ansökan och nu är den redan hos NVC - hoppas att det kommer att gå fort nu!

8 kommentarer:

  1. Verkligen Happy news!! ÅÅÅH SÅ GLAD JAG BLIR!! :) Nu kommer det gå undan! Jag visste det!
    TJOHO!
    Fira ordentligt ikväll! Och underbart för Ken att få komma hem igen!
    Största kramen!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :) Helt freaking amazing att få svaet från NVC igår! Är sååå glad och mitt hopp om att komma till USA efter sommaren har väckts till liv igen :) Äntligen!!!

      Radera
  2. Du ska se att det går fort nu, Madeleine!! DET tror jag,
    Snart, snart är ni tillsammans igen och kan påbörja ert liv på nytt.
    Kram från mig.
    Vackra bilder på temat också!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. TAck snälla :)
      Jag är sååå glad för nyheten om min visum status. Helt galet vad det händer saker...nästa vecka avslöjar jag vart vi kommer att flytta :) Ska bli så kul.

      Radera
  3. Pirrigt! Snart, snart..! /Penny

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know :) Helt galet!! Äntligen, trodde aldrig att det skulle gå så fort. Men vi är jätteglada och hoppas på att jag kan komma till USA i höst. :)

      Radera
  4. Om ni kan, skicka in en ny military expedite, vi gjorde det och min ansokan var pa NVC i tre dagar innan den akte till ambassaden och sen tog det typ ytterligare tva dagar innan ambassaden ringde for att boka tid..

    SvaraRadera
  5. Hoppsan hoppsan, nu borjar det visst rora pa sig! Men det ar ju ocksa pa tiden, eller hur?? Inte klokt vilken tid det har tagit. Jag ar ruskigt imponerad over ditt och Kens talamod.
    Jag hade nog haft ett panik anfall for lange sedan...

    kram
    Marie

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)