9 maj 2013

Busy days/weeks ahead of me.

Tack för era fina kommentarer och tips! Ni är bäst, så är det bara.

Jag var fortfarande chockad i morse när jag vaknade och känslan är obeskrivlig. Vi har väntat på denna dag - att få höra nåt(!!) hur länge som helst och igår hände det. Den som väntar på något gott...

Idag har jag börjat printa dokument som kommer att behövas inför intervjun och även skickat iväg papper för att få ett police certificate. Jösses vad papper det blir...vips!

Nu i helgen ska jag börja kika på vilka bilder på oss som jag ska ta med som bevis. Hur många tog ni med er?!

Sitter just nu och äter en sen middag - bästa Adam kikade förbi med födelsedagspresenter, vilka var helt underbara och det var roligt att få dela med sig av den glada nyheten om min ansökan.

Imorgon tänkte jag prata med min chef om att ta ut några flexdagar för att kunna förbereda allt som krävs inför läkarundersökning och intervju.

17 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg hur nervös jag var inför intervjun. Det gick väldigt smidigt och det fanns ingen anledning till att vara SÅ nervös.
    Jag kommer ihåg att jag hade med mig ett litet fotoalbum, brev med bådas namn på kuverten ( ex julkort). Jag hade med några födelsedags kort som mina svärföräldrar hade gett mig. Tanten på INS tittade inte på det. Hon koncentrerade sig mer på vart vi hade gift oss, plus att det hjälper att man är från Sverige. De vet om att man vill inte fly från sitt land.

    Lycka till! Så roligt!
    Kram

    Marie S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är sååå glad - tack och stort tack för bra tips - ALLT är välkommet. Jag är nervös inför intervjun och scenariot att inte ha alla papper med sig..men det ska allt ordna sig.

      Radera
  2. Jag hade runt 30 bilder, forsokte typ ta en var fran olika tillfallen och platser, med olika familjemedlemmar. Jag "framkallade" inte bilderna, utan skrev ut dem i farg med ca tre bilder per A4 och satte in dem i plastfickor, och det funkade bra. Hoppas allt gar smidigt for er fran och med nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det ska jag lägga på minnet!
      Jag hoppas också att det går bra härifrån, men vi får ha allt i åtanke.
      Trevlig fredag!

      Radera
  3. Eftersom att du kommer göra intervjun i Stockholm så tror jag inte att du behöver ha med foton. Det ända du behöver ha med dit är det som de skriftligen ber om i "inbjudan". (jag hade med, men de bad aldrig att få se). Fokusera mer på att verkligen få med allt som ska vara med i dokumenten för ansökningarna skulle jag råda. Så kul att det händer något nu Madeleine :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är sååå glad och lycklig! ÄNTLIGEN.

      Radera
  4. Åter igen. SÅ himla glad för er! <3

    Vi tog med oss överdrivet mycket kort!
    Men mycket bilder från olika platser med samtliga familjemedlemmar. Och vänner!
    Tillställningar vi gick på tillsammans osv. Bilder från bröllopet såklart & våra semestrar. Vi tog med ALLA bevis som gick & tänkte "hellre för mycket än för lite".
    LYCKA TILL! <3
    När är intervjun?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket - vad söt du är :)
      Är jätteglad(!!) att det äntligen börjar hända saker på visumfronten...som vi har väntat!! - ÄNTLIGEN!!
      Nu i helgen har jag printat ut bilder från bröllopet och olika semestrar utomlands de senaste åren. Hoppas innerligt att det kommer att gå bra!

      Radera
    2. Happy Mothers Day förresten!

      Radera
  5. Det var så länge sen för mig, och de reglerna är inte aktuella längre.
    Men jag minns att vi hade med brev, räkningar, telefonräkningar, foton fr vårt borgeliga bröllop.
    Detta var 1993. Alltså, jag hade inte behövt vara så nervös som jag var. Det gick skitbra.
    OCH vi gjorde vårt på dåvarande INS, numera USCIS, i USA.
    Detta kommer att gå bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man önskar att det gärna hade varit som förr, men allt förändras..
      Är dock väldigt glad att det äntligen har börjat röra på sig och nu i helgen har jag haft fullt upp med att få ordning på dokument.
      Happy Mothers Day!

      Radera
  6. Jag var chockad att det var så "enkelt". Iof var min man OCH dotter med, lite som bevis på att vi har ett väldigt verkligt förhållande. Tanten frågade bara var vi träffades typ, nån mer sån där enkel fråga. Om det var vår dotter vi hade med oss...Inga frågor om kort eller nåt alls. Sen var det klart. Passet skickades hem efter en vecka.
    Ta med lite kort i fall att, se till att all dokumentation är redo. Ni har ju varit tillsammans väldigt länge nu så det är svårt att bortse från. Och som någon sa, du är svensk. Bra mycket lättare då!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar och information. Kommer garanterat att ta med ett par kort "bara för att", men framförallt att se till att alla dokument kommer med.
      Happy Mothers Day!

      Radera
  7. Ta med allt du kan! Hellre för mycket än för lite! Jag hjälper dig att bära.=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!! Hellre för mycket, än att stå där och ha glömt något. Jag talar om för dig när det blir dags :)

      Radera
  8. Det är så himla spännande här nu! Efter att ha följt din blogg så länge så fattar man knappt att det faktiskt händer nu! Jag håller alla tummar och tår för att det går bra. Har varit på intervju med min familj när vi skulle flytta till usa och det var lite liknande det andra beskriver här, vi åkte hela familjen till stockholm, fick en tid på ambassade. Det som var viktigt då var att ha ett kuvert som redan var frankerat med sig, annars släppte dom inte in en. Sen fick vi vänta, och sen kallades vi fram till luckan och dom frågade något i stil med vad vi skulle göra i USA, thats it! Lycka till! kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa du! :)
      Känns onekligen helt overkligt, men sååå spännande att det äntligen sker efter så många år och månader ifrån varandra. Tack för goda råd!

      Radera

Skriv gärna några rader! :)