29 mars 2013

Äntligen helg - en välbehövd sådan.

Hej på er och Glad Påsk!

Påskledigheten har infunnit sig och jag vaknade som vanligt utan väckarklocka i morse och var helt förvirrad, men kom snabbt på att jag är LEDIG. Så skönt att kunna vända sig om och sova vidare.

Idag har vi(mina päron och jag) börjat förbereda lite av påskmaten och jag är även i städartagen. Skönt att kunna få allt ur vägen på en gång. Nya fräscha lakan i sängen, nystädade rum och nytvättade kläder. Nice!

...

Angående mitt visum och Kens jobbansökningar, så händer det NADA och jag får huvudvärk bara att tänka på det. 

Vi pratade igår och då hade Ken haft kontakt med en fd. kollega från Oman som också gjort en "tur?!" i Afghanistan, men jobbar nu i USA sedan ett tag tillbaka och han skulle lägga in om ett gott ord för Ken.  

Alltid något och allt känns välkommet nu.


Juni'12 - Vatikanen

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt att få fira lite påsk med päronen :) Och det är nästan alltid genom kontakter man får jobb, så det är ju jätte bra om en fd kollega lägger in ett gott ord för Ken. Glad påsk

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid mysig att få vara nära och kära under högtider, undrar dock vart vi kommer att befinna oss om ett år vid samma tidpunkt. :)
      Vi håller tummarna att turen vänder för Ken och att han snart får ett jobb.
      Glad Påsk till er!

      Radera
  2. Det är så skönt att vakna på morgonen och faktiskt komma på att man inte behöver kliva upp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en underbar känsla!! :) Glad Påsk på dig och trevlig helg.

      Radera
  3. På tiden att Kens hemland värdesätter vad han har offrat för sitt land kanske? Jag trodde att USA behandlade alla sina "hjältar" med VIP behandling?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan verkligen tycka det!!
      Såg en inslag på Rapport för et tag sedan som berättade om fd. soldater som kommer hem från krig i både Irak och Afghanistan och det får inga jobb. Dåligt med tanke på vad de offrar för sitt land.

      Radera
    2. Hoppas att det löser sig för er båda! Kram och Glad påsk! :)

      Radera

Skriv gärna några rader! :)