5 februari 2013

Varför blev det långdistansförhållande?

När Ken och jag träffades var jag inne på min tredje säsong som guide och hade kommit till ett fantastiskt resmål - Oman.

Ken hade precis börjat jobba för Lockheed Martin och var även han i början på sin karriär.

När vi blev tillsammans, så var det aldrig tal om att någon av oss skulle ge upp vad vi arbetade med och när jag fick möjligheten att åka till Kina och jobba, så var Ken ett otroligt stöd och peppade mig till tusen. Jag kommer ihåg att jag ringde Ken när jag fått besked att jag fått tjänsten i Kina och sa: I know where you're gonna go on your holiday!

Redan från första avskedet där i Oman, så har ordet och innebörden långdistans blivit vår vardag och har varit så till och från i snart fyra år.

Från Kina väntade en vända till i Mellanöstern för min del innan jag avslutade min guidekarriär i Costa Rica.

Stundtals har det varit otroligt jobbigt med långdistans - tidsskillnad, inget mobilnät, inget internet, ingen möjlighet till semester, MEN vi har klarat av det. Många elaka tungor har sagt att vi aldrig kommer att klara av ett långdistansförhållande, för vem skulle ville leva i ett sånt förhållande? Usch och fy för sådana negativa människor. Kärleken övervinner allt vill jag bara säga!!

Åren tillsammans i Förenade Arabemiraten känns väldigt avlägsen, men det var underbart att få pröva på att bo tillsammans på riktigt och åren där gjorde oss väldigt gott! 

Vi befinner oss nu vid sluttampen av detta långdistansförhållande och det ska bli absolut underbart att få återförenas igen när allt är klappat och klart och när jag har fått min OK stämpel i rumpan att resa till USA.

3 kommentarer:

  1. Om man inte får "göra klart" tror jag man blir bitter och ångrar sig att man bara gav upp sitt liv för den andre. Ni har hejat på varandra och nu är ni redo för nästa steg. Det är jag övertygad om är de bästa förutsättningarna för ett livslångt och lyckligt äktenskap och jag är helt säker på att det är det ni kommer att få!

    SvaraRadera
  2. VISST funkar långdistans om kärleken är rätt och riktig!!
    DET vet jag också att den gör, av egen erfarenhet. Inte lika lång som du, men ändå.
    BRA att ni bott ihop också på rikigt.
    Ja, må du snart ha stämpeln i passet.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker kärlekshistoria! Och den är t.o.m. sann! :)

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)