17 februari 2013

Önskerubrik - Något jag ångrar.

Vintern 2008.

Jag hade precis flyttat till Förenade Arabemiraten tillsammans med Ken. 

Van att jobba, så sökte jag anställning på hotell Intercontinental och fick jobb som Guest service agent. Fancy title right?

Men jag fick ganska snart erfara att det var allt annat än fancy. Fruktansvärt dålig personalpolicy, översittartakter - ett riktigt skitjobb rent utsagt.

Jag jobbade kvar i en månad innan jag sa upp mig!!

En erfarenhet rikare i längden, men absolut något jag ångrar.


Nov'08 - jobb med min kollega Shreya från Nepal. 
Min uniform á la John Travolta i Saturday night fever :)

6 kommentarer:

  1. Hm...fick ett mysko meddelande just nu när jag skickade mina rader.

    Absolut, en erfarenhet rikare!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var bra att du provade, och det var modigt av dig att säga upp dig! Man ska inte slösa bort livet på sådant som ger negativ energi. Intercontinental bojkottas härmed!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Andra hotell av samma kedja kanske är bättre, men inte där jag var.
      Jag är glad att jag följde magkänslan och slutade.

      Radera
  3. En erfarenhet rikare som du säger, och bra att du sa upp dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad över mitt beslut. Trivdes inte alls! Följde magkänslan och hjärtat!

      Radera

Skriv gärna några rader! :)