27 januari 2013

Bad connection.

Dåligt med inlägg senaste tiden och det enkla svaret till det är för att det verkligen inte händer någonting just!

Ken har varit i kontakt med USCIS och vi ska kontakta ytterligare(!!) ett kontor nu till veckan. Vi har inte direkt fått svar på den förfrågan vi ställde tidigare, vilket gör att jag ännu tyvärr inte vill gå in så mycket mer i detalj angående mitt visum.

Men jag kan svara att - Nej, jag har inte bokat tid för läkarundersökning eller fått tid för intervju för den delen(not even close), vi är alltså kvar i review delen.

Veckorna har inte heller varit helt lätta eftersom Ken har jobbat nattskift, då han täcker upp för kollegor som är på R&R. När jag går upp, går han och lägger sig och vice versa.

Det krånglar också med hans iMessage, så nu kan jag inte heller skicka sms eller se honom :,( 
Kan ju tillägga att ingen av killarna kan använda Skype, då det är blockerat. Så igår fick jag ringa till hans arbetstelefon vid en bas mitt ute i ingenstans och prata en kortis med honom. Men det är bättre än ingenting.

15 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår!

    SvaraRadera
  2. Jobbig sits ni är i, att inte ens kunna kontakta varandra på ett enkelt sätt. Usch jag lider med er! Jag som tyckte det var svårt att vara ifrån Owen under 3 månader (x2) MED Skype och allt det där. Håll ut, håll ut, allt kommer att vara värt det när du väl sitter på planet över Atlanten! styrke-kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att det bara kommer att bli bättre härifrån. Längtar efter att få bo under samma tak igen och inte behöva känna ångesten över att behöva lämna varandra efter 3-4 veckor.
      Tack för fin kommentar!

      Radera
  3. Ah, jobbigt nar man inte ens kan prata i telefon eller ens sms:a nar man vill. Hoppas det blir battre for er snart och att ansokningen borjar rora pa sig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas vi också! Vi börjar bli riktigt trötta på hela situationen..

      Radera
  4. Usch, jag kan inte ens tänka mig hur jobbigt det måste vara att inte ens kunna prata med varandra när man vill.. Hur kommer det sig att skype är blockat för dem?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skype är blockerat av säkerhetsskäl - tydligen mycket avlyssning m.m. Vi befarar också att det är därför som iMessage krånglar..knepigt värre. Underlättar ju inte direkt för oss.

      Radera
  5. Tuff period!

    Hoppas att ni snart kan se tillbaka på det här och vara glada att det är över.


    Håller som alltid tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör vi också - och alla i vår omgivning.

      Radera
  6. Jag håller också tummarna på att ni kan flytta till USA snart och att allt går smidigt! Det måste vara jobbigt att vänta, och vänta och vänta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi sa just det till varandra härom dagen, att det är i stort sett det enda vi har gjort sedan vi skiljdes åt efter åren i Förenade Arabemiraten - vi har bara väntat och väntat på att få vara med varandra!

      Radera
  7. MEN USCH vad jobbigt och TRÅKIGT!!
    USCH vad USCIS spökar till det för er. jag känner så för er bägge och hoppas innerligt att det ska greja sig snabbare än ni tror.
    Håller ALLA tummar!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jättejobbigt och inte veta när vi kommer att få besked. Allt hänger liksom i luften och vi blir runtskickade då ingen verkar veta nåt.

      Radera
  8. Vad ledsen jag blir att hora att det fortfarande inte har lost sig och att ni annu inte vet nagot mera direkt..fy vad jobbigt. Ni har ju ocksa verkligen max otur verkar det som, att det ska krangla med allt. Har Ken hort nagot mer positivt pa jobbfronen iallafall? Kunde ju avleda lite att ha nagot mer konkret att gora som att leta hus i ny stad, om man nu visste vilken delstat ni hamnar i sa att saga..

    Det dar med att skype stangs ner eller att internet stangs ner, kanner jag sa val igen. Nar Chris var deployed i Irak 2004, och det ju tyvarr var otroligt mycket KIA's sa stangde dom ner helt i flera veckor i streck ibland. Allt for att ingen skulle kunna ringa och beratta nagot innan dom fatt alla anhoriga informerade. Det var hemskt. Man hor om olyckor pa nyheterna...sen kan man inte ens ringa eller fa svar pa email forren flera veckor senare. "No news are good news" fick en helt ny innebord... Sa jag kanner igen mig, med frustrationen. Men, huvudsaken ar ju att ni kan pratas vid ibland, och njut av alla sota sms och emails som du far...haha, min man VAR varldsbast pa romantiska fina LANGA emails och skickade ocksa ofta sms (nar han da var tillbaka i USA ska tillaggas, (nar han var deployed forekom inte alls sms...inga mobiler dar inte..)men nu ar han urkass pa att gora det. Han skickar bara det nodvandigaste nufortiden, inget gulligt alls, sa att sakna nagon har sin charm ocksa! Men jag forstar att ni borjar bli trotta pa det nu!

    Hoppas verkligen att ni snart far lite battre besked.

    Stor styrkekram till dig!!

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)