16 november 2012

The end is near.

Jaha..suck, då har snart 3 veckor kommit och gått.  

På söndag är det dags för Ken att åka tillbaka till Mellanöstern igen..och mitt hjärta kommer återigen att gå i tusen bitar som så många gånger tidigare.

Värsta ögonblicket är på flygplatsen och jag försöker att inte tänka på det, men det är svårt då jag vet att stunden kommer att komma.. :'(

En flygplats kan vara så underbar, men samtidigt med så mycket sorg. Nära och kära som reser till - och från en. 

Imorgon åker vi till Stockholm för att slippa stressen på söndag, så idag håller vi på och packar för fullt.

Jag vet att det kommer att komma en skitjobbig tid framöver och det brukar ta ett tag innan vardagen kommer tillbaka igen.

MEN...

Vi har snart(!!) avslutat den resa som vi i februari 2010 påbörjade och till nästa år väntar USA och jag längtar så mycket.

Jag hoppas att vintern -och våren kommer att gå fort med att få ordning på alla dokument till mitt visum samt att flytta mitt lilla bohag över Atlanten.

6 kommentarer:

  1. Precis, snart får ni vara tillsammans på heltid igen.
    SNART ska ni börja ett nytt kapitel i era liv. Stort.
    Inte helt lätt heller, men alldeles, alldeles UNDERBART!!
    ALL lycka till.
    OCH jag vet, att ta avsked gör så ONT!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina fina ord. Värmer otroligt mycket.
      Avsked gör så ont och det blir faktiskt värre för varje gång. Såg ett ungt par på Arlanda när vi skulle till London, som tog avsked av varandra och jag började böla..led verkligen med dom.

      Radera
  2. Usch, jag blir ledsen bara jag tanker pa det. Jag har ju sjalv statt dar pa Arlanda och forsokt att skrapa ihop bitarna av hjartat som brustit nar Chris hade gatt igenom Security..For oss ett avsked pa ett ar..Vi har manga avsked bakom oss och det ar jobbigt, men man far fokusera pa att det idag finns bra teknik och att ni kan ses via skype och annat som inte fanns for lange sedan. Snart ar det aven over laser jag!! Harligt! Har ni fatt konkreta besked angaende hans jobb, vart ni ska flytta? Hur langt ar du kommen med papper? Bokat tid hos lakaren?
    Onskar dig lycka till med allt och jag tanker pa dig pa sondag...Stor kram!!

    SvaraRadera
  3. Ja, tänk, snart börjar en ny resa och ert liv tillsammans. PÅ riktigt. I samma land. I samma hus! Nu är det verkligen nära!

    SvaraRadera
  4. Goodbyes ar aldrig roliga eller latta! :( Men se det fran den positiva sidan... visst, the end is near, MEN snart ar det aven slut pa alla dessa avsked. Forhoppningsvis var det har sista gangen ni behover ta farval av varandra som ni gjort nu sa manga ganger innan. Nu narmar ni er erat mal...:) Haller tummarna att tiden bara ska springa ivag den sista tiden!! KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag haller med dig. Det finns inget varre an flygplatser :( Dock ar det nara nu vilket gor att det antagligen kanns varre. Men det ar over snart. Ni bada kommer att vara pa den har sidan av Atlanten, i samma hus.

    SvaraRadera

Skriv gärna några rader! :)